טוויטר בחנה באביב האחרון כניסה לתחום הבידור למבוגרים במודל הדומה לפלטפורמת OnlyFans - אך נסוגה לאחר שהבינה כי המהלך ידרוש השקעה גדולה באיתור וסילוק תכנים פוגעניים, בהם גם בעלי גוון פדופילי, כך חשף אתר ה-Verge. להחלטה הובילו ממצאים של צוות פנימי של החברה, שהציף חולשות קיימות בפלטפורמה של טוויטר בכל הקשור לאיתור והסרה של תכנים בעיתיים.

לפי הדיווח, ברשת המיקרו בלוגינג בחנו את האפשרות להעניק ליוצרי תוכן כלים ליצור קהילות של מנויים בתשלום, תוך חשיבה מראש על תכנים למבוגרים. מנהלים בטוויטר סברו שאם גם כך יוצרי אונליפאנס (OnlyFans) משתמשים בטוויטר לקידום עצמי, אזי החברה תוכל לגזור במהירות נתח מהכנסות תחום המנויים בתשלום, שלפי Statista הסתכמו ב-1.2 מיליארד דולר אשתקד.

במסגרת בחינת היוזמה גיבשה טוויטר גיבשה כוח משימה של 84 עובדים שכונו "הצוות האדום" (red team). הצוות הופקד על בדיקת היתכנות הפרויקט שהוגדר כמונטיזציה מתוכן למבוגרים (Adult Content Monitization) תוך דגש על בטיחות ואחריות.

אלא שממצאי הצוות העלו כי טוויטר לא תוכל לממש את התוכנית להציע ליוצרים למכור תוכן למנויים, משום שאינה מצליחה למנוע באופן יעיל הצגה של תכנים מיניים פוגעניים בפלטפורמה שלה. באפריל השנה הגיע הצוות למסקנה שטוויטר תתקשה באיתור אפקטיבי של תוכן הכולל פגיעה מינית בילדים או עירום שאינו בהסכמה, וכן שאינה יכולה לאמת כי גילם של יוצרי התוכן וצרכנים עומד בדרישות החוק.

OnlyFans (אילוסטרציה) (צילום: Gabby Jones/Bloomberg via Getty Images)
OnlyFans (אילוסטרציה). יוצרי התוכן בשירות גם כך מקדמים את עצמם בטוויטר|צילום: Gabby Jones/Bloomberg via Getty Images

דוברת מטעם טוויטר אישרה בפני ה-Verge כי דוח הצוות האדום היה חלק מהסיבות שבגינן הוחלט לזנוח את הרעיון. לדברי עובדים ועובדים לשעבר בטוויטר בעיית האכיפה עצמה עדיין שרירה וקיימת.

הבעיות שעליהן הצביעו חברי הצוות הציפו חולשות קיימות בפלטפורמה של טוויטר והעלו חשש שחומת תשלום תביא לעלייה במספר התכנים הבלתי חוקיים בלי שלחברה תהיה יכולת לנטר אותם כראוי.

התחקיר מעלה מספר תשובות אפשריות לשאלת חוסר היכולת של טוויטר להתמודד עם הפצה של תכנים מיניים פוגעניים בפלטפורמה שלה, בהן הסתמכות מוגזמת על בקרה ידני על חשבון אוטומציה לניטור תוכן וטכנולוגיות מיושנות. לפי הממצאים, התקציבים והמאמצים שהשקיעה טוויטר בסוגיה אינם מספקים.

ההחלטה לזנוח את המונטיזיציה מתוכן למבוגרים התקבלה בטוויטר זמן קצר לאחר שהחברה קיבלה את הצעת הרכישה מאילון מאסק. אף שהמאבק המשפטי בין הצדדים לאחר שמאסק ניסוג מהעסקה מתמקד בשיעור הבוטים בטוויטר, הבעיה של קיום תכנים מיניים פוגעניים ובמיוחד כאלו העוסקים בילדים נותרה בעינה.