אמזון עובדת על שדרוג לאלכסה, העוזרת הקולית, כך שתוכל לחקות קול של כל אדם ולא רק לדבר בקולה הרגיל של אלכסה.
החזון ליכולת החדשה של אלכסה הוצג בכנס של החברה בלאס וגאס, בקטע וידאו שבו ילד מציג שאלה לעוזרת הקולית: "אלכסה, האם סבתא יכולה לסיים לקרוא לי את הקוסם מארץ עוץ?". אלכסה מיד אישרה את הפקודה ושינתה את קולה, דיברה בנימה מרגיעה ופחות רובוטית - ולכאורה נשמעה כמו סבתו של הילד כפי שהוא מכיר מהחיים האמיתיים.
רוהיט פרסד, המדען הראשי באמזון, הכריז כי המערכת תאפשר לאלכסה לחקות כל קול לאחר שתאזין לו במשך פחות מדקה של אודיו. המטרה לדברי פרסד היא "לגרום לזכרונות להימשך", לאחר ש"כל כך הרבה מאיתנו איבדו מישהו שהם אוהבים" במהלך המגיפה. החברה לא סיפקה מידע לגבי המועד בו הפיצ'ר החדש יהפוך לזמין. את הדברים אמר פרסד בכנס, כפי שדווח ברויטרס.
ההדגמה בכנס של אמזון. סבתא קוראת סיפור
פיתוח הטכנולוגיה עבור אלכסה נכלל בתחום הבינה המלאכותית, שזכה לאחרונה לבחינה ביקורתית מחשש לניצול ושימוש לרעה. מיקרוסופט למשל הגבילה לאחרונה את העסקים שיוכלו להשתמש בתוכנה שלה כדי לחקות קול. התוכנה של מיקרוסופט נועדה לסייע לאנשים עם ליקויי דיבור או מגבלות אחרות, וההחלטה להגביל נובעת מהחשש שהדבר עשוי לשמש גם להפיץ זיופי DeepFake למטרות פוליטיות. דוגמה נוספת היא מהנדס בגוגל שהושעה לאחרונה מהחברה, לאחר שטען שהחברה פיתח בוט עם תודעה אנושית. הדבר העלה שאלות רבות סביב היכולות של מערכות בינה מלאכותית.
באמזון מקווים שהפרויקט יעזור לאלכסה להימצא בכל זמן ובכל מקום בחיי הקונים, ולפי רויטרס מדובר כבר ב-100 מיליון לקוחות ברחבי העולם.