מסקר שערך מכון המחקר פיו (Pew Research), רשת סרטוני הוידיאו יוטיוב נמצאה כפופולרית ביותר מבין הפלטפורמות החברתיות בקרב בני נוער בארה"ב. מבין ממצאי הסקר, פייסבוק נתפסת כפחות אטרקטיבית מכולן, טיקטוק הפכה לכוח דומיננטי ואינסטגרם וסנאפ מתחזקות מתוצאות הסקר הקודם.
הסקר התמקד במשתמשי המדיה החברתית של הדור הבא: 1,316 בני נוער, בגילאי 13-17, שאת רוב זמנם מבלים ברשתות החברתיות.
הנתונים מעידים כי קרוב למחצית מבני הנוער מחוברים כמעט כל הזמן לרשת, זהו נתון כמעט כפול מ-24% שהעידו על כך בסקר משנת 2015. אך הנתון המעניין ביותר הוא שכשליש (35%) מהם מחוברים כמעט כל הזמן לרשתות החברתיות - ככל הנראה, אלו יהיו מנבאי עתידן של הרשתות הגדולות.
תוצאות הסקר העידו על כך ש-95% מתוכם משתמשים ביוטיוב (באתר או באפליקציה) ו-67% העידו שמשתמשים בטיקטוק, שהושקה בארה"ב ב-2018. פייסבוק כפלטפורמה מבוססת טקסט, נמצאת בירידת צריכה משמעותית שעומדת רק על 32% שימוש בקרב בני הנוער, לעומת 71% בשנת 2015. אחרי יוטיוב וטיקטוק במקום השלישי והרביעי - נמצאות אינסטגרם עם 62% וסנאפ עם 59%.
פייסבוק כפלטפורמה מבוססת טקסט, נמצאת בירידת צריכה משמעותית שעומדת רק על 32% שימוש בקרב בני הנוער לעומת 71% בשנת 2015. אחרי יוטיוב וטיקטוק במקום השלישי והרביעי - נמצאות אינסטגרם עם 62% וסנאפ עם 59%
הנתון העגום ביותר עבור פייסבוק הוא שרק 2% מבני הנוער העידו שהם משתמשים ברשת החברתית הוותיקה "כמעט כל הזמן": כמעט פי עשרה פחות מיוטיוב שאוחזת ב-19% ועומדת בראש הטבלה, ופי 8 פחות מטיקטוק. בשנת 2015, ל-73% מבני הנוער בגילאי 13-17 הייתה גישה למכשיר סמארטפון, כיום הנתון הזה עומד על 95%.
הרשתות הוותיקות מרגישות היטב את האיום שהגיע יחד עם הפיכתה של טיקטוק לפופולרית כל כך ומיהרו להציג בשנים האחרונות מגוון פיצ'רים בשביל לנסות לשמור את המשתמשים אצלן: אינסטגרם הציגה את רילס (Reels) באוגוסט 2020, הגרסה שלה לסרטונים הקצרים המשלבים אפשרויות עריכה מגוונות של טיקטוק.
פייסבוק שהחלה את דרכה ב-2004 והספיקה לעבור מאז מספר רב של מתיחות פנים, הודיעה על שינוי נוסף לעמוד הבית שיכיל כעת הצעות תוכן מבוססות דירוג ותחומי עניין בדומה לפיד פור יו (For You) של טיקטוק. זאת, לצד פיד במסך נפרד שיספק גישה לתוכן מחברים, משפחה וקהילות בהן המשתמש משתתף.