בחלל המתפרש על פני כ-300 מ"ר, תכננה מעצבת הפנים רונית ששון מעיין קפסולת ים לכבוד כל הסנפירים וכוכבי הים של ים. "החלל המקורי היה מאתגר", מספרת ששון, "עמודים מבניים, תקרות נמוכות עם מערכות חשופות ופרופורציות לא סטנדרטיות. אך דווקא מהמגבלות האלו נולדה שפה עיצובית של חומר וצורה". ואכן, ששון בשיתוף פעולה צמוד עם רונית ובתי שי קופל בעלות המותג RONIT YAM, עיצבו חלל שמתכתב עם החוף שהוא חלק מהנוף.

רונית ים ג  (צילום: דימטרי פוקין)
מתחם וויקס|צילום: דימטרי פוקין
רונית ים (צילום: עדי אקשטיין)
צילום: עדי אקשטיין

רונית ים, רונית ושי קופל  (צילום: דרור עינב)
צילום: דרור עינב

החזון לתכנון ועיצוב החנות החדשה היה ליצור מרחב חי, נושם, עם סיפור וזהות. עיצוב שמחבר בין חומר לאדם, בין ים לבית, בין דורות למשפחה. החומרים שנבחרו למלא את החלל מדברים בשפת הים והמעגנים: עץ מלא, מתכת מוחלדת, ברזל גולמי ובטון – כולם בעלי גימורים מחוספסים ולא מהוקצעים. התכשיטים הצבעוניים מוצגים לראווה על שני איים מעץ אלון שהותקנו במרכז החלל, ובארונות עשויים עץ וברזל עם ידיות ברונזה במראה של קונכיות.

אהילי ברזל ענקיים קלועים בעבודת יד של נפח הברזל, זאביק גוטליב, נתלו מהתקרה ומפיצים אור רך כמגדלור. מראות עגולות המזכירות ספינות רחוקות מחברות בין תקרה לרצפה באמצעות שלשלאות חלודות. העמודים שהיוו נטל, הפכו לטוטמים שנעטפו בחבלים גסים, לתקרה הותקנו הנמכות גבס בצורת גלים מפוסלים וזורמים המעניקים לחלל תחושה של זרימה, תנועה ועומק.

גם קולקציית הבגדים מוצגת על קולבים עשויים מענפי עץ טבעיים וקו הקופות כוסה בעצים המזכירים עצי סחף. רשת דייגים שנתלתה מאחור משמשת לתליית אקססוריז וקרסים. כדי להכניס תחושה של בית לחלל, פוזרו פריטים דקורטיביים ומזכרות מהחנות הישנה כמו גלשנים בעבודת יד, צדפים, מכונת תפירה וגזעי עץ.
חלון הראווה שעוצב כפסל סביבתי מרמז על מה שקורה בתוך החנות עם תליוני ענק בדמות סוסני ים, כוכב ים ועוגן שנתלו בשרשראות ברזל כמו תכשיטים המתנדנדים מתקרה, והרצפה כוסתה חול ים. ברצפת הבטון בכניסה לחנות הוטבעו הסניפים המפורסמים, שבזכותם הכל התחיל.

רונית ים (צילום: עדי אקשטיין)
צילום: עדי אקשטיין
רונית ים (צילום: עדי אקשטיין)
צילום: עדי אקשטיין
רונית ים (צילום: עדי אקשטיין)
צילום: עדי אקשטיין
רונית ים (צילום: עדי אקשטיין)
גימורים מחוספסים ולא מהוקצעים|צילום: עדי אקשטיין

רונית ים ג  (צילום: עדי אקשטיין)
צילום: עדי אקשטיין

 << לכל הכתבות בערוץ living  

הסנפיר שהפך לסמל

קופל החלה את דרכה כגננת ומדריכת ספורט לנוער, אך מהר מאוד הלכה אחרי נטיית ליבה – יצירת תכשיטים בהשראת הטבע. אחת מהעבודות הראשונות שלה הייתה סנפירי דג עשויים פח עליו היא חרטה את המילה "אמן", מאז כידוע עברו הרבה דגים בים.

מרכז עבודתה היה בחוף, לשם ירדה כל בוקר עם תיק ובתוכו כלי עבודה. היא ניסרה, הרכיבה ומכרה תכשיטים עם הסנפיר האהוב, ועל כל תכשיט חרטה את המילה "אמן" מתוך אמונה שהוא יגיע בדיוק למקום הנכון, והוא אכן הגיע. תוך זמן קצר קיבלה ים עשרות הזמנות של הסנפיר שהפך לקמע של אוהבי הים והסלבס.

בשנת 2005 פתחה את המותג שלה RONIT YAM – השם נולד בטבעיות לאחר שכולם קראו לה רונית מהים. לצד התכשיטים הכוללים שרשראות, צמידים, עגילים וטבעות החלה לעצב קו מוצרים הכולל מצעים, בגדים ואקססוריז - והסנפיר מככב בכולם. בהמשך התרחבה לסטודיו עם חצר ברמת השרון – חנות שנודעה בתורים הארוכים אליה.

לפני חמש שנים הצטרפה למותג בתה שי והפכה לשותפה בעסק. תחילה הייתה אחראית על מחלקת הסושיאל מדיה וניהול צוות העובדים ובד בבד פיתחה ליין תכשיטים משלה. המותג SENSEA  פונה לקהל צעיר - ילדי הפרחים של היום, קובעת שי. "סנסי הוא מותג תכשיטים צעיר וצבעוני שקורא לך להתבונן בעצמך, ולכן יצרנו אזור בתוך החנות שהוקדש רק לו והבדלנו אותו בחלל", היא מתארת. "לתצוגת התכשיטים בנינו שולחנות בעלי קווים מעוגלים בצבע חול המדמות אבנים, גוף תאורה ניאוני שמזכיר חתימה, ובעוד הרצפה של רונית היא בטון מוחלק טבעי, לאזור של סנסי התאמנו בטון אפוקסי מגורגר בצבע חול אקרילי ולקירות נבחר גוון כתמתם".

רונית ים (צילום: art of living)
צילום: art of living
רונית ים (צילום: עדי אקשטיין)
מרחב חי, נושם, עם סיפור וזהות|צילום: עדי אקשטיין
רונית ים (צילום: עדי אקשטיין)
הקולקציה הצבעונית באיי העץ|צילום: עדי אקשטיין
רונית ים ג  (צילום: עדי אקשטיין)
צילום: עדי אקשטיין
רונית ים (צילום: עדי אקשטיין)
הרצפה כוסתה חול ים|צילום: עדי אקשטיין
רונית ים ג  (צילום: עדי אקשטיין)
צילום: עדי אקשטיין
רונית ים ג  (צילום: עדי אקשטיין)
צילום: עדי אקשטיין

העסק של רונית ים, שהתחיל מארבעה עובדים, הלך והתרחב וכיום הוא מונה כ-40 אנשי צוות, רובם נשים, וכל תהליכי הייצור מקומיים, כחול-לבן, כולם עובדים בחנות החדשה – חלק במשרדים שנבנו בגב החנות וחלק בבית המלאכה השקוף והשוקק חיים. הסדנה שתוכננה בהשראת המטבחים הפתוחים במסעדות מספקת הצצה לתהליך היצירה של הצורפים בזמן אמת. בחלל הוצבו שולחנות עבודה מיוחדים לעבודת הצורפות, שני ארונות תצוגה מברזל משמשים לאחסון פתוח של כל החרוזים והחוטים הצבעוניים. "זה החלק החי והמבולגן בחנות, החומרים וכלי העבודה הם חלק מהעיצוב, והשקיפות הזו היא אמירה של יצירה מקורית ישראלית", אומרת שי.

אלמנט מקורי במיוחד הוא המתקן לתצוגת הטבעות שנבנה מסביב לעמוד בכניסה לחנות. כל טבעת מונחת בגומחת בטון קטנה ומאובטחת בחוט ומשקולת דיג, מה שמסב תחושה כאילו אתה דג אוצר מקרקעית הים בכל מדידה.

כל התכשיטים, מוצרי הטקסטיל והאופנה מתאימים לגברים ולנשים בכל הגילים. הסנפיר והלוגו של SENSEA כבר הפכו לסימני מסחר רשומים, והשאיפה הבאה של רונית ושי היא הבמה הבינלאומית.

תכשיטים, טווח מחירים: 150-1,400 שקל
אופנת בייסיק ויוניסקס מקולקציות 100% כותנה; טווח מחירים: 230-890 שקל
עיצוב לבית: מצעים, וילונות, כריות, נרות ומפיצי ריח; טווח מחירים: 45-690 שקל
החנות פתוחה לקהל הרחב במתחם WIX, רחוב יוניצמן 5, תל אביב, א׳-ה׳ 09:00-19:00, שישי וערבי חג 09:00-14:00

רונית ים (צילום: art of living)
צילום: art of living

רונית ים ג  (צילום: עדי אקשטיין)
צילום: עדי אקשטיין
רונית ים ג  (צילום: עדי אקשטיין)
צילום: עדי אקשטיין
_OBJ_OBJ_OBJ

_OBJ