חברת ByteDance בע"מ, חברת האם של TikTok, החליפה עובדים אמריקאים שנשכרו ליד סיאטל במנהלים הקשורים לסין בעקבות הכישלון של TikTok Shop - פלטפורמת ה-E-commerce (מסחר אלקטרוני) של טיקטוק - בארה"ב. לדברי מקורות ששוחחו עם האתר בלומברג, TikTok Shop הורידה את היעד של שיעור המכירות בפלטפורמה באופן דרסטי (אחרי שעמד של כ-17.5 מיליארד דולר בשנה שעברה) בעקבות הצניחה הדרמטית בהיקף הפעילות בשנה האחרונה. יותר ממאה עובדים אמריקאיים פוטרו או עזבו בעקבות השינויים בחברה, מסרו המקורות.

לפי בלומברג, פגישות עסקיות שנערכו בעבר באנגלית מתקיימות כיום לעתים קרובות במנדרינית, ומנהלים כותבים מרבים לתקשר בסינית באפליקציית התכתובות הפנימית של החברה, בעוד העובדים דוברי האנגלית מסתמכים על התרגום המובנה באפליקציה. השינוי התרבותי בחברה מתרחש על רקע מאבק ההישרדות שלה בארה"ב. בשנה שעברה אישר הקונגרס חוק המחייב אותה לסגור את עסקיה בארה"ב או להתנתק מחברת האם הסינית שלה, כדי שלא תהווה איום על ביטחונם ובטיחותם של המשתמשים האמריקאים. שלשום דיווח הוולסטריט ג'ורנל כי טראמפ מתכוון להאריך שוב את הדדליין למכירת החברה - זו הפעם השלישית מאז נכנס לתפקיד - כשהוא מבקש למנוע את אכיפת החוק.

מאחורי ההחלטה עומדת השאיפה של TikTok Shop לשכפל בארה"ב את הצלחתה באסיה. בחודש שעבר דיווח האתר Buisness Insider, כי הצניחה בשיעור המכירות במדינה מורגשת בעיקר במכירות של מוכרים זרים מחוץ לארה"ב המפרסמים את המוצרים שלהם עבור לקוחות אמריקאים. ארבעה עובדים בחברה ששוחחו עם האתר ייחסו את הירידה להעלאת המכסים של ממשל טראמפ, שלדבריהם יצרה אתגרים עבור סוחרים ומוכרים חדשים שרוצים להצטרף לפלטפורמה.

TikTok הקימה את שירותי ה-E-commerce שלה בארה"ב באזור סיאטל, קרוב למטה של המתחרה העיקרית שלה במדינה אמזון. לפי הדיווח של בלומברג, היא החלה בפברואר לדרוש מעובדיה להיות במשרד חמישה ימים בשבוע. עובדים לשעבר ששוחחו עם האתר אמרו כי השינוי הכביד מאוד על העובדים, במיוחד על כאלו שמשתתפים לעיתים קרובות בשיחות ליליות עם עמיתים באסיה. עובדים בחברה אמרו לבלומברג כי השינויים הוחלו לאחר שבוב קאנג, ראש חטיבת המסחר האלקטרוני של טיקטוק מסין, ביקר השנה במשרדיה בוושינגטון וגילה שאין מספיק עובדים נוכחים ביום עבודה.