בעקבות הקולות הגוברים באירופה כי ההצבעה באירווזיון נטתה לטובת ישראל, תאגיד השידור הציבורי "כאן" הדף היום (חמישי) בתוקף את הטענות.
"אנחנו גאים מאד בהישג של יובל רפאל והשיר הישראלי, 'יום חדש יזרח', בתחרות האירוויזיון בשווייץ", נמסר. "השיר הגיע למקום השני המכובד תוך שהמשלחת הישראלית, צוות האומנית, ותאגיד השידור הישראלי עמדו בכל כללי התחרות ונהגו בכבוד ובקולגיאליות כלפי יתר המשלחות והאמנים. כל רמיזה אחרת שנשמעת - אינה עניינית, אינה קולגיאלית, ובעיקר אינה מתיישבת עם העובדות. הקהל באירופה אוהב את יובל ואת השיר הישראלי, והוא עסוק רק במוזיקה. המשלחת הישראלית מברכת מכל הלב את אוסטריה, שזכתה במקום הראשון".
תגובת התאגיד, שמייצג את ישראל כגוף שידור ציבורי בתחרות הזמר האירופית, באה בעקבות שורת רשתות שידור מקבילות בספרד, איסלנד, בלגיה, פינלנד ואירלנד (מדינות שבהן הקהל העניק לישראל ניקוד גבוה), אשר ביקשו לבחון מחדש את הצבעת הקהל או שהטילו ספק כללי במנגנון ההצבעה הנוכחי, וזאת, על רקע ההישג הישראלי.
זוכה האירוויזיון הטרי, הזמר האוסטרי ג'יי ג'יי, אף התבטא נגד ישראל וקיווה שמדינתו לא תיאלץ לארח אותה בתחרות בשנה הבאה: "מאוד מאכזב לראות שישראל עדיין משתתפת בתחרות. הייתי רוצה שהאירוויזיון יתקיים בווינה בשנה הבאה וללא ישראל, אבל הכדור נמצא במגרש של ה-EBU (איגוד השידור האירופי המקיים את התחרות). אנחנו, האומנים, יכולים רק לדבר על העניין". עוד קודם לכן, ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ'ס, קרא לסלק את ישראל - "מדינת ג'נוסייד" כלשונו - מהתחרות.
בתחקיר שערכה Spotlight, פלטפורמה עצמאית לבדיקת עובדות שהקים איגוד השידור האירופי, הראו כיצד לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) הובילה קמפיין פרסום ממומן ברשת במטרה להגדיל את כמות ההצבעות לישראל בתחרות השנה, על רקע הקריאות להדיחה. יש לציין שבמקביל לקמפיין הישראלי, גם מדינות אחרות פעלו באותה שיטה שנחשבת למקובלת. גולשים באירופה דיווחו כי ראו פוסטים ממומנים עבור נציגיה של מלטה, יוון, אלבניה, פולין, ארמניה וצרפת בתחרות, אם כי חלקם פורסמו בידי האומנים עצמם בערוצים שלהם, וחלקם קודמו באמצעות רשת השידור הציבורית שבשמה הם נשלחו לייצג את המדינה בתחרות.
במאי האירוויזיון, מרטין גרין, הבהיר כי "נרשמה הצבעה תקינה בכל המדינות שהשתתפו בגמר הגדול השנה ובשאר העולם. הליך ההצבעה לאירוויזיון הוא המתקדם ביותר בעולם, ותוצאותיה של כל מדינה נבדקות ומאומתות בידי הרכב עצום של אנשים כדי לשלול דפוסי הצבעה חשודים או לא סדירים. מפקח עצמאי סוקר את נתוני הצבעת השופטים והקהל כדי להבטיח שיש לנו תוצאה תקינה".
לדבריו, "חוקי האירוויזיון נועדו להבטיח תחרות הוגנת וניטרלית. כללים אלה אינם אוסרים על גופי שידור משתתפים או צדדים שלישיים, כמו חברות תקליטים או אחרים, לקדם את הביצועים שלהם באינטרנט ובמקומות אחרים - כל עוד קידום כזה לא פועל באופן מניפולטיבי או מפר את ההנחיות. משלחות רבות משתמשות בקמפיינים בתשלום כדי לקדם שיר, פרופיל או קריירה עתידית של האומנים שלהן".