ידענו שבסוף זה יקרה, והנה מטא מודיעה בפוסט בבלוג שלה כי וואטסאפ מתחילה להציג פרסומות. בעדכון שפורסם ביום שני, הודיעה החברה שתתחיל להציג פרסומות מעסקים דרך תכונת הסטטוס, המקבילה ל"סטוריז" באפליקציות אחרות, אשר בישראל לא ממש פופולרית.
תכונת הסטטוס נמצאת בלשונית "עדכונים" באפליקציה ומאפשרת למשתמשים לשתף טקסטים, תמונות, פתקים קוליים או סרטונים שנעלמים לאחר זמן מה, אך משום מה בקרב הציבור הרחב בארץ היא לא ממש תפסה - לעומת זאת בעולם ישנו שימוש נרחב בפיצ'ר. כעת, לצד העדכונים של חברים או בני משפחה, עשויים להופיע גם תכנים ממומנים.
מטא שוקלת להכניס פרסום לוואטסאפ כבר שנים, אך מייסדי האפליקציה התנגדו לכך נחרצות. ב-2020 החברה ביטלה תוכניות להצגת פרסומות בתוך האפליקציה, אך ב-2023 ראש וואטסאפ, ויל קאת’קארט, אישר כי עדיין עובדים על יישום של המהלך. בשנה שעברה הרוויחה מטא מעל 160 מיליארד דולר מפרסום.
לפי מטא, הפרסומות יותאמו לתחומי העניין של המשתמשים על סמך מידע מוגבל, כגון מדינה או עיר מגורים, שפה, ערוצים שאתם עוקבים אחריהם ואינטראקציות שלכם עם פרסומות. ניתן גם לשנות את העדפות הפרסום שלכם דרך מרכז החשבונות של מטא.
"מזה שנים אנו מדברים על בניית עסק שלא מפריע לצ'אטים האישיים שלכם, ואנו מאמינים שלשונית העדכונים היא המקום הנכון לתכונות החדשות הללו", נכתב בעדכון של מטא. החברה מוסיפה כי "לעולם לא תמכור או תשתף את מספרי הטלפון שלכם עם מפרסמים", וכי לא תשתמש בהודעות, בשיחות או בקבוצות שלכם לצורכי פרסום.
וזו לא השינוי היחיד. מטא תתחיל גם להציג ערוצים ממומנים כאשר תלחצו על כפתור ה"גלה" כדי למצוא ערוצים חדשים. בנוסף, תושק אפשרות להירשם לערוצים כדי לקבל "עדכונים בלעדיים" במנוי חודשי.