מסתבר שגם תג מנכ"ל לא מחסן מפני התנהגות ישראלית טיפוסית. מנכ"ל רכבת ישראל, תא"ל (במיל') שיקו ז'נה, גילה שלשום (רביעי) שהנהלים שהוא עצמו מכתיב לא בהכרח מרשימים את כלל הנוסעים – במיוחד כשמדובר בנוסעת שמרגישה בנוח להניח את רגליה על המושב.

ז'נה, שמשתדל לנסוע ברכבת בכל הזדמנות, שב לפני יומיים מפגישות בירושלים לכיוון ביתו בצפון. כמנהגו, ניצל את הנסיעה לסיור בקרונות, שיחה עם עובדים ונוסעים – עד שנתקל בנוסעת שהניחה את רגליה על שני מושבים ממול.

חיפה (צילום: משה שי , פלאש 90)
רכבת ישראל. "היא התחילה לקלל אותו בעברית וגם בערבית. לא היה חסר הרבה שהיא ממש תרביץ לו"|צילום: משה שי , פלאש 90

"הוא ביקש ממנה להוריד את הרגליים מהמושב והיא הסתכלה עליו במבט מוזר וענתה לו 'למה מי אתה שתגיד לי מה לעשות? יאללה עוף מפה'", סיפר עד ראייה ל-N12. גם כשז'נה הזדהה כמנכ"ל, הנוסעת לא התרשמה. "היא התחילה לקלל אותו בעברית וגם בערבית. לא היה חסר הרבה שהיא ממש תרביץ לו".

הגרסאות, כצפוי, חלוקות. לטענת הנוסעת, לאחר שסירבה לבקשתו, ז'נה לא הסתפק במילים אלא "ניסה למשוך את אחת הרגליים שלה מהמושב" – מה שהצית את תגובתה הזועמת והקרון לזירת קרב במשך דקות ארוכות.

התוצאה הייתה צפויה: מאבטחים הוזעקו לקרון, משטרה המתינה בתחנת בנימינה, ושני הצדדים הגישו תלונות הדדיות – המנכ"ל על תקיפה מילולית והנוסעת, ככל הנראה עורכת דין מהצפון, על תקיפה פיזית.