השמיים עדיין סגורים, אבל בקרוב הם צפויים להיפתח, גם אם באופן חלקי: הבוקר (שני) פרסמנו לראשונה ב-N12 כי משרד הביטחון אישר לשרת התחבורה מירי רגב להתחיל בהפעלת טיסות חילוץ של יותר ממאה אלף ישראלים שתקועים בחו"ל.
לפי הסיכום, הטיסות יחלו בעוד 72 שעות לכל היותר כשהיעדים המרכזיים המסתמנים שמהם ייצאו הטיסות לישראל הם: אתונה, לרנקה, ניו יורק ובנגקוק. תהיה הודעה 6 שעות לפני פתיחת המרחב האווירי של ישראל.
חברות התעופה הישראליות יפיצו במהלך היום לינקים מסודרים להרשמה, שתהיה בעצם לרשימת המתנה לטיסה כולל בחירת היעד שממנו מתכוונים לטוס. מי שצפוי להחליט על תעדוף האנשים שייבחרו לעלות לטיסות זאת רשות החירום הלאומית (רח"ל), שהקריטריונים שלה עדיין לא פורסמו. בכל מקרה ישראלים לא יוכלו לטוס מישראל לחו"ל אלא מדובר רק בטיסות לישראל.

השרה רגב: החזרת הישראלים מחו"ל תיעשה באופן מדורג
בהצהרה לתקשורת אמרה שרת התחבורה מירי רגב: "נוצר חלון הזדמנות מודיעני ומבצעי לטפל באיום של איראן. אני ערה למצוקה של מאה אלף ישראלים לחזור הביתה, אולם צריך להבין - לא ניקח סיכון שנביא מטוס וחס וחלילה יהיה אירוע על הקרקע שנצטרך להסביר איך אישרנו לו לנחות עם יותר מ-300 הרוגים".
"אנחנו נבצע את ההחזרה של הישראלים ארצה בצורה מדורגת ומתואמת עם משרד הביטחון. לא נאשר יציאות של ישראלים בשלב זה. מי שיוצא מישראל הם אנשים שהגיעו לבקר, כמו תיירים, אנשי תגלית או דיפלומטים. אנחנו פועלים להחזיר את ה-100-150 אלף שנמצאים בחו"ל במוקדים שונים... נחזיר אותם הביתה באופן הדרגתי ומסודר".

בפנייה להמוני הישראלים שנמצאים בחו"ל אמרה: " העליתי לקבינט את אופציית השיפוי, אבל אני מבקשת סבלנות מהאנשים בחו"ל. אין מה להילחץ. אתם בחו"ל. תיהנו".
למרות שמדובר בבשורה משמחת, מדובר עדיין בפתרון חלקי בלבד ליותר מ-100 אלף ישראלים שלא יכולים לשוב הביתה, שכן המתווה הזה כולל נחיתה של שתי טיסות בלבד מדי שעה, ורק בשעות יום. לפי ההערכות, יש אפילו כ-150,000 ישראלים תקועים בחו"ל.
נתב"ג נחסם לתנועת מטוסים מאז יום חמישי, חברות התעופה הודיעו על ביטולי טיסותיהן לישראל וממנה - והמונים נשארו בחו"ל בלי יכולת לחזור ארצה. כעת המצב צפוי להשתנות, גם אם באופן איטי. המשמעות היא שקצב החזרת כל הישראלים יהיה איטי במיוחד ועשוי להימשך שבועות ארוכים, ואף הרבה מעבר לכך.
בריאיון לחדשות 12 במוצאי השבת, אמר מנהל רשות שדות התעופה האזרחית שמואל זכאי: "לא נחדש את התעופה בקצב מלא, זה יהיה איטי, מדורג, זה יכול להיפסק לפרקי זמן. המטרה הראשונה היא למנוע פגיעה באנשים ובמטוסים". לדבריו של זכאי, "ברשות שדות התעופה התכוננו לאירוע במשך חודשים רבים, הדבר הראשון שנעשה היה לפנות כמה שיותר מהר את כל צי המטוסים מישראל כדי להבטיח את שרידותו".
מנכ"ל ארקיע עוז ברלוביץ התייחס למתווה ואמר: "המדינה חייבת להבין כי משבר התעופה הנוכחי הוא משבר לאומי, יש להיערך בהתאם", אמר ברלוביץ. "המתווה הנוכחי לא מתאים למציאות. אני קורא למקבלי ההחלטות לעדכן אותו מידית ולאפשר גשר אווירי רחב ומשמעותי חזרה לישראל".