בפסק דין שהתקבל בשבוע שעבר בבית המשפט לתעבורה במחוז מרכז, קבע השופט עמית בר כי נהג מונית שביצע 86 עבירות תנועה בשטח נתב"ג, תוך שהוא מנצל לרעה את תו הנכה שברשותו, ישלם קנס של 86,000 ש"ח. בנוסף, הוא ייאלץ לשלם 3,000 שקלים כתוצאה מהפרה של התחייבות קודמת שעמדה לחובתו ונגזר עליו עונש עתידי של 20,000 שקלים במידה ויבצע בהמשך עבירות בעלות אופי דומה.
הנהג הורשע בכל המקרים שבהם עמד לדין בגין חניה בנתב"ג בניגוד לחוק בתוך ארבעה חודשים בלבד, זאת בזמן שהוא עוקף את תור המוניות המוסדר שממתין לנוסעים שיוצאים מהאולם וכשהוא מחנה את רכבו בצמוד לטרמינל 3 באזור המסומן באדום לבן. הנהג טען להגנתו כי החניה במקום מותרת לו היות והוא מחזיק בתעודת נכה, אולם בית המשפט קיבל את טענת רשות שדות התעופה בעקבות מסכת ראיות וקבע כי הסיבה שבגינה בחר הנאשם להנחות את רכבו במקום שבו חנה הייתה ממניע כלכלי. השופט ציין כי מדובר ב"שימוש פסול שלא רק שלא עוזר להגברת השוויון אלא גורם נזק לאותם נכים שלרוע מזלם נאלצים לעשות שימוש בתו נכה". את רשות שדות התעופה ייצגה עו"ד לימור טנצר, תובעת רש"ת מכוח הסמכת היועמ"ש לממשלה..

ברשות שדות התעופה מציינים כי התופעה פוגעת בנוסעים ובתדמיתה של המדינה, ובשנת 2024 כחלק מפעילות האכיפה המתגברת הוצאו למעלה מ-30 צווי הרחקה מנהליים ושיפוטיים נגד נהגי מוניות שבהם נאסר עליהם להיכנס לשטח נתב"ג.
בנוסף, ניתנו למעלה מ-2,500 דוחות בהיקף כספי של למעלה ממיליון שקל לנהגים חאפרים שפעלו בנתב"ג בניגוד לחוק. במקרים שבהם הנהגים ממשיכים להגיע לנמל התעופה למרות צווי ההרחקה המנהליים, הרשות מגישה כנגדם תביעות. בשורה של תיקים ניתנו בשנים האחרונות החלטות שיפוטיות האוכפות את איסור הכניסה של הנהגים לשטח נתב"ג לפרקי זמן של כמה חודשים.
רק לפני כחודשיים ניתן פסק דין ראשון מסוגו שבו הוחלט על הרחקתו של נהג מונית משטח נתב"ג לתקופה של שלוש שנים לאחר שהוא פעל ללא היתר. השופט קבע כי לנהג אסור להיכנס בכלל לשטח השדה אלא אם כן יציג בפני הגורמים המורשים כרטיס טיסה תקף לאותו היום.