הישראלי הממוצע אוהב לקנות. נכון לשנת 2024, סך ההוצאות השנתיות של הישראלים בכרטיסי האשראי עמד על 517.4 מיליארד שקל, שהתחלקו על פני 11.5 מיליון כרטיסי אשראי. ההוצאה הממוצעת החודשית עמדה על 3,750 שקל - כשרוב ההוצאות בכרטיס מתועלות לרכישה קמעונאית כמו מזון ומשקאות, הלבשה והנעלה, תיירות ונופש, תעופה ועוד. הישראלים הוציאו ב־2024 קרוב ל־42 מיליארד שקל על מזון, כ־9.3 מיליארד שקל על הלבשה והנעלה, ויותר מ־8.1 מיליארד על חופשות – והמספרים רק הולכים ועולים. למרות העלייה ביוקר המחיה, הציבור ממשיך לצרוך בקצב גבוה, עם עלייה של כ־12% בהוצאות הקמעונאיות בעשור האחרון.
לצד השימוש המוגבר באתרי הזמנות מחו"ל כמו שיין, עלי אקספרס או אמזון שמציעים מחירים נוחים ומערך משלוחים נוח ויעיל, הישראלים אוהבים לבלות בקניון. בילוי פופולרי נוסף הוא נופש, שהפך בעקבות המלחמה לצינור כלכלי חשוב עבור חברות התעופה ובתי המלון בארץ, שמקיימים מונופול לא רשמי.
שוק הקמעונות מאוכלס ברובו על ידי מס' משפחות עסקים ישראליות מובילות. רובן התחילו מאפס, עם חלום גדול של הדור המייסד, ובנו בהמשך אימפריות שזלגו גם לסחר ולייצוא מעבר לים. באופן טבעי, מדובר במשפחות רמות עוצמה, קשרים והשפעה שמרוויחות מכל סיבוב שופינג שלנו.
משפחת ויזל
מותג: FOX
לפעמים נדמה שהקניונים בישראל נולדו רק בשביל כל המותגים שמחזיקה קבוצת FOX, ביניהם נייקי, אמריקן איגל, מנגו, ללין, טרמינל X, פוט-לוקר, שילב ועוד. הקבוצה מפעילה מעל 1,000 חנויות בישראל וגם במדינות נוספות באירופה ואסיה ונכון לשנת 24 מעסיקה 14,555 עובדים ברחבי העולם. נכון למאי 2025, שווי השוק של קבוצת פוקס עומד על כ-4.1 מיליארד ש”ח, עם מניה הנסחרת בסביבות 29,600 ש”ח. הקבוצה, שבשליטת הבעלים והמנכ"ל הראל ויזל (59), פועלת במגוון תחומים, כולל אופנה, לייף סטייל, ספורט וטיפוח.
ויזל נולד ברמת גן והתגייס כלוחם לגבעתי בשנת 1984. אחרי שירותו הצבאי התחתן עם לימור חברתו מגיל 13, כיום עורכת דין ומבעלי משרד "ויזל-רוקח-רווח". לזוג שלושה ילדים והם מתגוררים בסביון. לעסקי האופנה הוא נכנס כשהחל לעבוד כסוכן בדים אצל משפחת פוקס, שייצרה טי-שירטים תחת המותג 'טריקו פוקס'. בתחילת שנות ה-90 פתח חנות קטנה מתחת לביתו ברמת גן. החנות השנייה נפתחה בקניון הזהב בראשון לציון והשלישית בדיזנגוף סנטר. כך נוסדה "ויזל שיווק בע"מ", שעסקה תחילה בשיווק סיטונאי של מוצרי פוקס. מאוחר יותר החליטו פוקס ו-ויזל להתמזג, ובשנת 2002 הונפקה "פוקס-ויזל בע"מ" בבורסה והיום היא חברה ציבורית ישראלית העוסקת בעיצוב, בייצור ובשיווק של ביגוד ואבזרי אופנה.

כחלק מהתפתחות הקבוצה היא מבצעת בעשור האחרון התרחבות לשווקים בינלאומיים. באמצעות חברת הבת ריטיילורס, המתמחה בספורט, הקבוצה רכשה לאחרונה חנויות של נייקי באוסטרליה וניו זילנד, ומנהלת מו”מ לרכישת 12 חנויות נוספות בצרפת כשהיעד הוא להגיע ל-50% מהפעילות העסקית מחו”ל.
לאחרונה נכנס ויזל גם לתחום ההסעדה. ההסכם עם קבוצת ירזין סלע לזיכיון של רשת הקפה והכריכים "פרט א מנז'ה" בוטל אחרי שנה בלבד בעקבות מלחמת "חרבות ברזל". אלא שב-2024 זכה ויזל עם ארי ויורם ירזין בזיכיון להפעלת שייק שאק בישראל. לפני כשנה נפתח הסניף הראשון של הרשת בישראל בדיזינגוף, ת"א.
בשנת 2018 פרסם העיתונאי רביב דרוקר תחקיר בערוץ 10 שבו חשף שורה של הטרדות מיניות שביצע לכאורה ויזל. על פי התחקיר, ויזל הציע הצעות מגונות לנשים שעמן בא במגע במסגרת עבודתו. ויזל הגיב אז מצדו: "צר לי אם דבריי או התנהגותי פגעו במישהי". חברת פוקס-ויזל נודעה בעצמה בזכות הקמפיינים הפרסומיים שנתפסו לא פעם כפרובוקטיביים. יהודה לוי, בר רפאלי, יעל בר זוהר, אסתי גינזבורג ומייקל לואיס הם חלק מרשימת דוגמנים ושחקנים שהשתתפו במסעות הפרסום של הקבוצה.
ויזל מעורב גם בהשקעות פרטיות. הוא רכש יחד עם קבוצת אנשי עסקים שטח של 80 דונם באי לפקדה ביוון, במטרה להקים בתי נופש פרטיים. לויזל שני אחים, אסף (אסי) ויפתח. אסי משמש כמשנה למנכ"ל פוקס ומנכ"ל פוקס ישראל ויפתח שהיה מעורב שנים בעסק המשפחתי עוסק כיום ביזמות בתחומי הנד"לן וחיי הלילה.
משפחת רוטר
מותג: CASTRO
קבוצת קסטרו-הודיס מפעילה 371 חנויות בישראל תחת מגוון מותגים, ביניהם קסטרו, קרולינה למקה, אורבניקה, טופמן הודיס ואיב רושה. נכון לשנת 2024 הקבוצה מעסיקה כ 4,000 עובדים בישראל. ההורים אתי וגבי רוטר - שמכהנים כיום כיו"ר פעיל ודירקטורית - שימשו כמנכ”לים משותפים של הקבוצה במשך כ-15 שנה. אתי רוטר בעלת תואר ראשון במדעי המדינה מאוניברסיטת ת”א ותואר שני בניהול מאוניברסיטת ת”א ואוניברסיטת נורתווסטרן הייתה אחראית על העיצוב והמסחר, בעוד שגבי רוטר ניהל את השיווק והאסטרטגיה.
את המושכות העבירו לרון רוטר – בנם הבכור, בוגר אוניברסיטת הרווארד שהחל לעבוד בחברה בשנת 2013. לאחר סיום לימודיו, מונה לסמנכ”ל הכספים בקבוצה והיה ממובילי המיזוג עם קבוצת הודיס, כשב-2020 מונה למנכ"ל במקום הוריו. ב-2023, רון רוטר פרש מתפקידו כדי לקדם את עסקי הקבוצה בארצות הברית, במיוחד בתחום הקוסמטיקה עם המותג איב רושה, ויאיר אוחיון מונה למנכ”ל קסטרו ישראל במקומו. אריאל רוטר – הבן האמצעי עוסק ביזמות נדל"ן ונשוי לרותם סלע. אור רוטר – הבן הצעיר עובד בקרן הון סיכון ולפני כשנה נישא לבחירת לבו, עמית אבידן.
ב־1933 עלה מייסד החברה אהרון קסטרו (אביה של אתי רוטר) לארץ מיוון. עם שחרורו מצה"ל החליט לפתוח עם אמו חנות בשם "נינה" (על שם אמו) בפינת הרחובות אלנבי ורמב"ם בתל אביב. בהמשך שינתה החנות את שמה לקסטרו. בתחילת שנות ה-90 הפכה "קסטרו מודל" לחברה ציבורית, וב-1997, כתוצאה מתחרות עם חברות אופנה בינלאומיות שהגיעו לישראל, עבר קו הייצור מישראל למזרח הרחוק.

בשנת 2000 החליטה קסטרו להתרחב מאופנת נשים בלבד לתחום אופנת הגברים עם רשת קסטרו מן, שהחנות הראשונה שלה נפתחה בקניון עזריאלי. בתוך שלוש שנים נפתחו 38 חנויות של רשת הגברים ורשת הנשים כללה 47 חנויות ברחבי ישראל. ב-2018 השלימה קסטרו את רכישת כרבע מקבוצת הודיס (רשתות הודיס, קרולינה למקה, אורבניקה, טופ טן ואקססוריז) תמורת 100 מיליון שקל. באוגוסט 2021 הושקה חברת הבת "קסטרו HOME", רשת לעיצוב הבית עם 15 סניפים. במאי 2023 השיקה החברה מותג תכשיטים בשם "LUNA", שסניפה הראשון שוכן בדיזנגוף סנטר. בסוף פברואר 2024 קיבלה החברה זיכיון בלעדי עבור המותג הצרפתי איב רושה.
ב-2017, אתי וגבי רוטר זכו בפרס הכלכלה ע”ש הוגו רמניסיאנו מאוניברסיטת תל אביב, כהוקרה על תרומתם להתפתחות הכלכלה והתעשייה בישראל. הפרס הוענק להם על המנהיגות בהובלת חברת קסטרו במשך כ-40 שנה, ובנייתה מחברה סיטונאית לרשת קמעונאית עם סניפים בכל רחבי הארץ והיקף מכירות של 450 מיליון דולר בשנה. המשפחה נחשבת לדוגמה למודל של ניהול משפחתי מצליח, עם דגש על המשכיות, חדשנות והתאמה לשינויים בשוק האופנה.
משפחת רמי לוי
מותג: שיווק השקמה
רמי לוי (70), מייסד ומנכ”ל רשת המרכולים “רמי לוי שיווק השקמה", נולד וגדל בירושלים. החברה נוסדה בשנת 1976, ומאז הפכה לאחת מרשתות המרכולים הגדולות בישראל. נכון לשנת 2023, הרשת מונה כ-57 סניפים ברחבי הארץ, ומעסיקה כ-7,500 עובדים. לוי ידוע בגישתו העסקית הממוקדת בלקוח, תוך שמירה על מחירים נמוכים, הוצאות הנהלה מצומצמות, וטיפוח עובדים נאמנים. בנוסף לפעילות הקמעונאית, רמי לוי שיווק השקמה פועלת גם בתחום התקשורת, דרך חברת בת בשם “רמי לוי תקשורת”, המשרתת כ-500 אלף מנויים. בנוסף, לוי מחזיק ברשת המרכולים ובתי הקפה "קופיקס", ובכ-76% מחברת התעופה ישראייר.
לצד התדמית העממית והמחירים ההוגנים, החברה הסתבכה גם בפרשות פחות מפרגנות. ב-2018 פסק בית הדין לעבודה פיצויים לחובת החברה בסך 1.5 מיליון שקל בגין פגיעה בהתארגנות עובדים, ובשנת 2021, בית משפט השלום הטיל עליה קנס של 600 אלף שקל ופיצויים בסך 200 אלף שקל בעקבות האזנות לטלפונים סלולריים של עובדים.
לוי החל את את דרכו העסקית לאחר שהשתחרר מצה"ל ב-1976. מתוך התבוננות בקהל הלקוחות המקומי, זיהה לקוחות פרטיים רבים שחיפשו לרכוש מוצרים אצל סיטונאי המזון, אך נדחו כיוון שלעסקים לא הייתה יכולת להתמודד עם מכירה קמעונאית. לוי בחר לנקוט אסטרטגיה של מכירה ברמת מחירים נמוכה במיוחד ללקוחות אלה, ללא רווחיות. עם הזמן יצר קשרים ישירות עם הספקים, מה שאפשר לו להרוויח את פערי התיווך. הוא הגדיל את שטח החנות מ-40 מ"ר ליותר מ-100 מ"ר, ולאחר שנתיים החל לשווק גם למסעדות, לבתי מלון וללקוחות עסקיים אחרים.
בתחילת שנות ה-90 פתח לוי את חנות הענק הראשונה שלו וב-2016 כללה הרשת 30 מרכולים בישראל, שהיוו כ-9% מנתח השוק. בשנת 2007 הונפקה החברה בבורסה לניירות ערך בתל אביב. ב-2009 הגיעו הכנסותיה לכ-1.35 מיליארד ש"ח, עם רווח נקי של כ-73 מיליון ש"ח. אסטרטגיית הפעילות של הרשת, הדוגלת בסל מוצרים זולים במיוחד, הביאה את לוי לעימותים מול ספקים כמו עם החברה המרכזית לייצור משקאות קלים, זכיינית קוקה קולה בישראל, שסירבה למכור לרשת את מוצריה, עד שנאלצה לחזור בה עם התערבותו של הממונה על ההגבלים העסקיים. עימותים מתוקשרים היו מול רשתות המזון הגדולות, תחרות שהתבטאה במלחמת מחירים אגרסיבית ובמבצעים כמו קילוגרם בשר עוף בפחות משקל אחד.

ללוי פעילויות עסקיות נוספות בתחום הנדל"ן בישראל ובבולגריה ובתחום הביטוח. בין השאר רכש את פרויקט הולילנד בירושלים וקיבל ב-2021 אישור לבניית שלושה מגדלים נוספים במתחם. בין שנת 2003 לשנת 2018 כיהן לוי כחבר מועצת עיריית ירושלים מטעם רשימת "ירושלים תצליח" בראשות ניר ברקת. ב-2015 הדליק משואה בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות. לוי מתגורר בירושלים, נשוי לעדינה, המשמשת גזברית קבוצת "שיווק השקמה", ואב לארבעה שמעורבים בעסקים המשפחתיים. ילדיו חזרו בתשובה. מנכ"לית הקבוצה כיום היא בתו הגדולה יפית לוי-אטיאס, אשת עסקים והבעלים של רשת "יפיז אופנה", חברת בת של "שיווק השקמה". היא בעלת ניסיון של כ-25 שנה בחברה, במהלכן שימשה כסמנכ”לית השיווק והייתה אחראית על תחומים כמו המותג הפרטי, מועדון הלקוחות והקשרים עם הספקים.
רינת לוי מנהלת את המלון שבבעלות המשפחה בתל אביב. שיר לוי עובדת כעורכת דין בחברה. יעקב לוי משמש כחבר הנהלה בקבוצה. המשפחה מתגוררת בירושלים, ומאפיינת אותה מעורבות עמוקה ונמשכת בניהול העסק המשפחתי, תוך העברת השרביט לדור הבא. לוי שותף פעיל בפעילויות חברתיות ותרומיות, ובין היתר משתף פעולה עם ארגון “לתת” במבצעי התרמה למשפחות נזקקות .
משפחת פישר
מותג: ד"ר פישר
השנה חוגגת קבוצת ד"ר פישר 60 שנים להיווסדה. משפחת פישר היא מהבולטות בתעשיית הפרמצבטיקה והקוסמטיקה בישראל. ד"ר אלי (אליעזר) פישר (90) המכהן כיום כנשיא התשלובת הוא המייסד של הקבוצה. הוא נולד בצ’כיה ועלה לישראל בגיל שלוש. גדל בתל אביב, למד ביוכימיה באוניברסיטה העברית בירושלים, ובהמשך השלים דוקטורט ברוקחות באוניברסיטת קליפורניה. ד"ר פישר היה נשוי לדבורה ז"ל, שהייתה שותפתו ביסוד ובניהול מפעלי "ד"ר פישר" ונפטרה לפני 19 שנה. הזוג זכה ביחד בשנת 1995 בפרס התעשייה בקטגוריית הכימיה. בשנת 2005 פרסם ד"ר פישר ספר אוטוביוגרפי, שתורגם גם לאנגלית ולרוסית.
מפעלי “ד”ר פישר” נוסדו ב-1965 בבני ברק, והתמקדו בתחילה בפיתוח וייצור תרופות לעיניים ותכשירים לטיפול בעור. בהמשך, החברה התרחבה למגוון מוצרים, כולל תכשירי הגנה מהשמש (אולטרסול) ומוצרי טיפוח לתינוקות (אל סבון קמיל בלו). במשך השנים רכש ד"ר פישר חברות שונות ומיזג אותן עם החברה שלו. בבעלות התשלובת רשת חנויות "בודי שופ" בישראל וחברת שיווק בבלגיה.
בשנת 2011 העביר ד”ר פישר את ניהול הקבוצה לבנותיו, סיגל בר-און ונורית הראל, שמכהנות כיום כיו”ריות התשלובת. כיום מעסיקה הקבוצה כ-700 עובדים בישראל ובחו"ל ומייצרת מגוון רחב של מוצרים שכולל תרופות, מוצרי היגיינה ותוספי תזונה שמשווקים בכ-30 מדינות ברחבי העולם.
משפחת הלפרין
מותג: משקפי הלפרין
רשת האופטיקה הגדולה בישראל נוסדה בשנת 1988 על ידי הרב רפאל הלפרין, שנפטר ב-2011 בגיל 87. כיום הרשת מונה כ-140 סניפים ברחבי הארץ ומעסיקה כ-600 עובדים. הלפרין היה מפתח גוף, מתאבק מקצועי, אמן לחימה, איש עסקים, יזם, נדבן, חוקר, סופר ופעיל ציבור ישראלי. הוא נולד בווינה ועלה לישראל בגיל צעיר. בשנות ה-50 זכה לפרסום כמתאבק בינלאומי, אך בהמשך חזר לחיים דתיים והקדיש את זמנו לעסקים ולפעילות ציבורית. ב-1988 הקים בבני ברק את חנות האופטיקה הראשונה שלו, מתוך מטרה להנגיש משקפיים במחירים הוגנים לכלל האוכלוסייה.
למרות עיסוקו הפיזי, הוא היה גם איש רוח וכתב כמה ספרים. בין היתר כתב את סדרת "אטלס עץ חיים" המתעדת את התפתחות לימוד התורה לאורך עשרות דורות. אביו של רפאל, יעקב, היה המייסד של שכונת זיכרון מאיר בבני ברק, והוריש לילדיו מגרשים רבים בתל אביב ורמת גן. רפאל למד בישיבת חברון היוקרתית בירושלים, ובצעירותו נחשב לבן טיפוחיו של מנהיג הציבור החרדי, הרב אברהם ישעיה קרליץ (ה"חזון איש"). הרב הלפרין היה פעיל חברתי ופילנתרופ, שתרם רבות לקהילות חרדיות ברחבי הארץ. הוא יזם פרויקטים כגון “זעקת השבת”, שמטרתם הייתה לשמר את קדושת השבת במרחב הציבורי, ותרם לצורכי דת וחסד, כולל שיפוץ בתי כנסת והקמת מקוואות.

הרשת התפרסמה בזכות הקמפיינים הייחודיים שלה, כולל הסלוגן "שברנו את המונופול", שהפך לסימן ההיכר שלה. הצלחת הרשת נבעה מהחידוש שהביא לשוק כשהציע משקפיים במחירים סמליים למעוטי יכולת, התחייבות למסור משקפיים מוכנות בתוך שעה, וגביית תשלום על המסגרות. בשנת 2008 פרש הרב הלפרין מניהול הרשת והעביר את הבעלות לילדיו מאשתו השנייה. בנו, יעקב הלפרין, שימש כמנכ”ל הרשת במשך שנים רבות והוביל מהלכים אסטרטגיים, כולל הרחבת הפעילות לחו”ל וניהול מגעים עם רשתות בינלאומיות.
משפחת קופלר
מותג: סופר פארם
רשת סופר-פארם של משפחת קופלר כוללת את המותגים לייף, סופר לינק, סופר-פארם אופטיק, מותג הביטוח לייף דירקט וסופר-פארם גלרי. המייסד הוא מורי קופלר ז"ל, שנפטר לפני שמונה שנים בגיל 93. קופלר היה רוקח ואיש עסקים יהודי-קנדי, שנולד בטורונטו להורים יהודים ילידי רומניה. הוא ייסד בתחילת שנות ה-60 את רשת בתי המרקחת הקנדית Shoppers Drug Mart, שהפכה לרשת המובילה בקנדה. בסוף שנות ה-70 ומתוך תחושת ציונות ורצון לתרום לכלכלה הישראלית, הקים בישראל את רשת סופר-פארם, שהתבססה על המודל הקנדי, שמשלב בית מרקחת עם מחלקות קוסמטיקה, טואלטיקה ומוצרי תינוקות.
בנו של מורי, ליאון קופלר, לקח על עצמו את ניהול ופיתוח הרשת בישראל והוא עומד בראש החברה מאז הקמתה ומחזיק בשליטה בה. בשנת 2000 מנתה הרשת 87 סניפים ומחזור המכירות שלה הגיע ל-1.6 מיליארד שקל. בשנת 2008 הגיע מחזור המכירות של הרשת בישראל לראשונה למעל שלושה מיליארד שקל. בנוסף, חברת האם של סופר-פארם, GLI, שבבעלות המשפחה, הייתה שותפה בין היתר להקמת רשת אופיס דיפו בישראל בשנת 1992, קיבלה את הזיכיון בישראל של רשת בלוקבסטר להשכרת סרטים ב-1994, ואת הזיכיון של טויס אר אס ב-1995. בדצמבר 2019, הודיעה הרשת שהיא נכנסת לתחום המזון ותפתח רשת חנויות בשם "דיילי". באפריל 2021 הושקו שישה סניפים של דיילי'ס.

ליאון קופלר היה נשוי לעירית שטראוס, בתו של מיכאל שטראוס, מבעלי קבוצת שטראוס, ולזוג שלושה ילדים: אלינור, גבריאלה ושון. נכון להיום סופר-פארם היא רשת הפארם הגדולה בישראל, עם כ-300 סניפים ברחבי הארץ. הרשת פועלת גם בפולין, שם היא מפעילה למעלה מ-30 סניפים. המשפחה ידועה גם בפעילותה הפילנתרופית, כולל תרומות למוסדות כמו מכון ויצמן למדע.
משפחת פדרמן
מותג: מלונות דן
הפדרמנים מחזיקים בשליטה ברשת מלונות דן ובחברת אלביט מערכות. רשת המלונות נוסדה בסמוך לקום המדינה ב-1947, כשהאחים יקותיאל ושמואל (סמו) פדרמן רכשו את פנסיון "קטה דן", בית הארחה קטן בן 21 חדרים על חוף תל אביב. הם שיפצו והרחיבו את המקום, ובתחילת שנות ה-50 פתחו את מלון דן הראשון בתל אביב, שנבנה על חוף הים של העיר. בהמשך הרשת התרחבה עם רכישת מלון המלך דוד בירושלים. כיום, רשת מלונות דן מפעילה 17 מלונות יוקרה ברחבי הארץ ומלון עסקים בבנגלור, הודו. בנוסף, הרשת מפעילה טרקליני עסקים בנתב”ג ובית ספר קולינרי – "דן גורמה" בתל אביב.
אצל הפדרמנים מדובר בהנהגה משפחתית לדורותיה והשליטה ברשת נותרה בידי המשפחה לאורך השנים. מיקי (מיכאל) פדרמן (80), בנו של יקותיאל, נשוי לליאורה ולהם שלושה בנים: גדעון, דוד ודניאל. מיקי הוא הבעלים של "מפעלי פדרמן", שמחזיקים במלונות דן ובאלביט ומשמש כיום כחבר דירקטוריון מלונות דן. המשפחה כוללת גם את אחותו אירית פדרמן ואת עמי פדרמן, בן דודם.

עם כל הכבוד לרשת מלונות דן שנסחרת לפי שווי שוק של 2.8 מיליארד שקל, מי שאחראית על מקור העושר העיקרי של המשפחה היא אלביט מערכות שנסחרת לפי שווי שוק של כ-32.7 מיליארד שקל. לאחרונה, החל מיקי לסמן את גדעון ודוד פדרמן כיורשים העתידיים בחברות המרכזיות בקבוצה. בסוף שנת 2022 החל פדרמן האב לצמצם את פעילותו, והעביר את תפקיד יו"ר רשת המלונות לבנו האמצעי, גדעון פדרמן (46), שכיהן עד אז כדירקטור בחברה וכמנהל התפעול שלה. שכרו כיו"ר החדש הוא 1.2 מיליון שקלים בשנה לפני בונוסים, והוא בוגר תואר ראשון בניהול מערכות מידע ובעל תואר שני בתעשיית המלונאות מטעם אוניברסיטת ניו-יורק. דוד פדרמן (47), בנו הבכור של מיקי, משמש כיום כסגן יו"ר הדירקטוריון באלביט מערכות והוא מיועד להחליף את אביו כיו"ר החברה.
במהלך השנים תרומה משפחת פדרמן רבות לחברה ולתרבות הישראליות, כגון הקמת מכללה להכשרת עובדים למלונאות, בשל המחסור בכוח אדם מקצועי בתחום.
משפחת סגול
מותג: כתר פלסטיק
כיסא כתר מפלסטיק הוא אחד המוצרים המזוהים עם ישראל וקיים כמעט בכל גינה ביתית בארץ. החברה נוסדה בסוף שנות ה-40 על ידי יוסף סגול, אביהם של סמי, יצחק וויקי סגול. בתחילה עסקה החברה בייצור צעצועים ומוצרים לבית, ובהמשך התמקדה בריהוט לבית ולגינה, מוצרי פנאי ואחסון. בשנות ה-80, עבר הניהול לידיו של סמי סגול (81), שהוביל את החברה להפוך לקונצרן בינלאומי עם כ-30 מפעלים ברחבי העולם והכנסות של כמיליארד דולר. בשנת 2016, מכרה משפחת סגול 80% ממניות כתר פלסטיק לקרן ההשקעות BC פרטנרס תמורת 1.4 מיליארד דולר, לפי שווי חברה של 1.7 מיליארד דולר. המשפחה שמרה על 20% מהחברה אך לא הייתה מעורבת בניהולה.
עם השנים, החברה נקלעה לקשיים פיננסיים, ובשנת 2023 הועברה לידי נושיה לאחר שלא הצליחה לעמוד בהתחייבויותיה. לאחר מכירת כתר, סגול השקיע במספר מיזמים, בהם חברת הביוטכנולוגיה “מטריסלף”, בתחום הרפואה הרגנרטיבית ובחברת המזוודות החכמות Rollink, אך בשנת 2025 העביר את הבעלות עליה למפיץ המרכזי ללא תמורה משמעותית, לאחר שהחברה לא הצליחה להמריא עסקית.

בשנת 2023, יוסי סגול, בנו של יצחק סגול, החל במגעים עם גופי השקעה בינלאומיים במטרה לרכוש מחדש את כתר פלסטיק, כשבין היתר נפגש לטובת העניין עם ג’ראד קושנר, מייקל בלומברג ומשפחת קוך. כיום, שוויה של משפחת סגול מוערך בכ-2.5 מיליארד דולר, מה שמציב אותה בצמרת המשפחות העשירות בישראל. מעבר לעסקיה, משפחת סגול ידועה בתרומתה לחברה ולמדע. סמי סגול ידוע בתרומתו הנדיבה לקידום חקר המוח בישראל. הוא תרם להקמת חמישה מרכזי מחקר, בהם: המרכז למדעי המוח ע”ש יוסף סגול במרכז הרפואי שיבא, מרכז סגול לחקר מוח ותודעה במרכז הבינתחומי הרצליה, בית ספר סגול למדעי המוח באוניברסיטת תל אביב, מרכז סמי סגול לרפואה היפרברית ומחקר במרכז הרפואי אסף הרופא ומרכז המחקר ע”ש סמי סגול בבית הספר לטיפול באמנויות באוניברסיטת חיפה.
בנוסף, הוא תמך בפרויקטים חברתיים נוספים, כולל שיפוץ היכל התרבות בתל אביב ושימור מורשת יהדות טורקיה. בסוף שנות ה-90 הקים סגול יחד עם משה תאומים ומוטי אורנשטיין את עמותת “מפעלות חינוך וחברה”, הפועלת לקידום ערכים חברתיים באמצעות הספורט. במקביל, רכש את השליטה בקבוצת הכדורגל הפועל תל אביב, והחזיק בה עד 2008. בתקופתו, הקבוצה זכתה באליפות המדינה, בארבעה גביעים ובגביע הטוטו, והגיעה לרבע גמר גביע אופ”א.
משפחת יוחננוף
מותג: יוחננוף – רשת מרכולים
משפחת יוחננוף מוכרת לקהל הישראלי בזכות הקמתה וניהולה של רשת המרכולים “יוחננוף”. מרדכי יוחננוף, יליד בוכרה, עלה לישראל בשנות ה-40 ובשנות ה-70 הקים יחד עם רעייתו אילנה עסק סיטונאי לשיווק מוצרי מזון למכולות. בשנת 1992, עם חסכונותיהם, פתחו את המרכול הראשון של רשת “יוחננוף” באזור התעשייה של רחובות. מאז, התרחבה הרשת וכיום מונה 45 סניפים ברחבי הארץ.
בנוסף לפעילות הקמעונאית, החלה המשפחה לעסוק בנדל”ן, ובשנת 2021 רכשה את השליטה (50.1%) ברשת “זול סטוק” תמורת 45 מיליון ש”ח. רשת המרכולים יוחננוף מנוהלת על ידי בני המשפחה: מרדכי יוחננוף משמש כיו”ר החברה, ובנו איתן יוחננוף מכהן כמנכ”ל וכבעל השליטה. איתן ידוע כמי שמעורב בניהול היומיומי של הרשת, ובפיתוח העסקי, אסטרטגיה והתפעול. הוא נשוי ואב לארבעה ומתגורר בבקעת אונו. בשנת 2025, הוגש נגדו כתב אישום על ידי רשות התחרות, אך למרות זאת הוא ממשיך לכהן בתפקידו.

האחים גיורא, שרית וחלי מעורבים גם הם בעסק המשפחתי: גיורא יוחננוף, האח הבכור במשפחה, משמש כמנהל סחר ודירקטור והוא אינו מחזיק במניות החברה. שרית יוחננוף מעורבת בעסק המשפחתי כבר 30 שנה ומכהנת כיום כמשנה למנכ”ל ודירקטורית. חלי (רחלי) יוחננוף היא דירקטורית ובעלת מניות ומעורבת בפעילות העסקית של הרשת. למשפחה יש החזקות משמעותיות בחברה, כאשר מרדכי מחזיק ב-38% מהמניות, איתן ב-4%, ושרית וחלי ב-19% כל אחת. רשת יוחננוף הפכה לחברה ציבורית בנובמבר 2019, ומניותיה נסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב.
בשנת 2024, הרשת רשמה הכנסות של כ-4.6 מיליארד ש”ח, עם רווח נקי של 221 מיליון ש”ח. מרדכי ואילנה יוחננוף תרמו רבות לקליטת עולים מברית המועצות ולשילובם בקהילה. הם הקימו את פרויקט “כולנו משפחה אחת”, שמחלק 60,000 סלי מזון למשפחות נזקקות מדי שנה בחגי תשרי ובפסח. בשנת 2023, הוענק למרדכי יוחננוף פרס מפעל חיים על עשייתו בתחום הקמעונאות .