שלב משמעותי בקידום מיזם מסילות הרכבת המהירות: משרד האוצר העביר למשרד התחבורה תקציב של 300 מיליון שקל לקידום פרויקט הענק של מסילות החוף, כך אנחנו מדווחים לראשונה ב-N12. הפרויקט צפוי לקצר את זמן הנסיעה בין תל אביב לחיפה ובין תל אביב לבאר שבע ל-30 דקות בלבד באמצעות הסעת רכבות שנעות במהירות של 250 קמ"ש.

התקציב נועד למימוש התוכנית לתשתית לאומית (תת"ל 65 א') להכפלה, שדרוג והתאמת התשתית לרכבות מהירות במסילות החוף. זאת לאחר שבשלב המקדים בוצעו הפקעות לאורך התוואי. רכבת ישראל צפויה לבצע עבודות לאורך 70 ק"מ מתחנת חוף הכרמל בחיפה ועד לשפיים. הקו יהיה כולו חשמלי.

לצורך התוכנית המלאה הוקצה תקציב של 15.5 מיליארד שקל. לפי משרד התחבורה, זהו פרויקט התשתית בהיקף הכספי הגדול ביותר שביצעה רכבת ישראל עד היום, עם מורכבות הנדסית יוצאת דופן. הצפי השאפתני לסיום הפרויקט הוא בתוך 4 שנים - לקראת 2029.

שרת התחבורה מירי רגב רואה במסילות החוף המהירות חלק משמעותי מתוכניתה לרישות המדינה ברכבות מתקדמות, מקריית שמונה ועד אילת. לפי רגב, הנחת מסילות מהירות כפולות בין שלושת המטרופולינים של חיפה, תל אביב ובאר שבע תחזק את החיבור בין יישובי הפריפריה למרכז. בנוסף הן יסייעו לצמצום פערים חברתיים ותחבורתיים, הרחבת מגוון האפשרויות לתעסוקה, השכלה ומגורים ויתרמו לביזור האוכלוסיה.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "קידום פרויקט מסילות החוף הינו צעד נוסף במהפכה התחבורתית שאנו מקדמים בחיבור בין המטרופולינים הגדולים בישראל לפריפריה. הגעה תוך חצי שעה מחיפה לתל אביב זה לא חלום, אלא יעד קרוב".

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "משרד התחבורה ורכבת ישראל עושים צעד נוסף לקידום מיזם מסילות החוף שנועד לייצר מהפכה במפת התחבורה ובהרגלי הנסיעה של הישראלים. לפנינו דרך ארוכה שתדרוש שיתוף פעולה עם כל הגורמים הרלוונטיים".