משרד התחבורה מקדם פרויקט חדש בעלות של כחמישה מיליארד שקלים להקמת קומה שנייה של כביש 6 - כך פרסמנו אמש (שלישי) לראשונה במהדורה המרכזית. במסגרת המיזם השאפתני, ייבנו נתיבים עיליים מעל הכביש הקיים במטרה להקל על עומסי התנועה. הבנייה צפויה להימשך 5 שנים.
מדובר בנתיבי נסיעה שייבנו מעל המקטעים העמוסים ביותר של כביש 6 - בצפון, בין מחלף נחשונים למחלף אייל (כ-16 קילומטרים), ובדרום, בין מחלף באקה-ג'ת למחלף חורשים (כ-32 קילומטרים). הפרויקט, שיוזמת שרת התחבורה מירי רגב, נמצא כעת בשלבי תכנון ראשוני בחברת חוצה ישראל, והעבודות צפויות להתחיל לאחר גיוס המימון המלא ואישורי התכנון הנדרשים.

לפי התוכנית, הנתיבים החדשים יכללו שני מסלולים לכל כיוון, ובצידם - נתיב ייעודי לתחבורה ציבורית ושיתופית. הפתרון נבחר מתוך כוונה להימנע מהפקעות קרקע, ונשען על מודלים קיימים ממדינות כמו ארה"ב, יפן ואיחוד האמירויות, שבהן נבנו כבישים עיליים.
העלות הכוללת של הפרויקט מוערכת בכ-5 מיליארד שקלים, כאשר תכנון סטטוטורי והנדסי כבר יצא לדרך בעלות של כ-3 מיליון שקלים. הגיוס התקציבי יתבצע דרך משרד האוצר והזכיינים שעתידים להפעיל את המיזם בעתיד.

על פי הערכות שנמסרו מחברת חוצה ישראל, הנתיבים החדשים צפויים לחסוך כ-36 אלף שעות נסיעה ביום, ולהביא לעלייה משמעותית במהירות הנסיעה בכביש ובצירים הסמוכים לו. לפי משרד התחבורה, ההשפעה הכוללת על המשק נאמדת בכ-110 מיליון שקלים בשנה.
במשרד התחבורה מציינים כי בנוסף לפרויקט העילי, נמשכת עבודת הרחבה של הכביש הקיים לאורך כ-60 קילומטרים, וכן הארכת הציר צפונה ודרומה. לאחר השלמת כל העבודות, צפוי אורכו של כביש 6 להגיע ליותר מ-220 קילומטרים, מהגליל המערבי ועד מזרח הנגב.
שרת התחבורה מירי רגב סיפרה על הפרויקט: "זהו פתרון יצירתי וחכם שמאפשר להכפיל את קיבולת הכביש בלי לפגוע בנוף, בטבע ובעתודות קרקע יקרות ערך. המיזם הזה יסייע בהפחתת עומסי התנועה, יקצר את זמני הנסיעה ויביא בשורה של ממש לתושבי הצפון, המרכז והדרום. כמו במדינות המתקדמות בעולם - גם אצלנו, נתיבי תנועה יכולים להתפתח לגובה. אנחנו ממשיכים לחבר את ישראל, גם בקומה השנייה".