צעד גדול לקראת הארכת קו הרכבת המהיר לירושלים: רשות הרישוי הארצית במינהל התכנון בראשות שירה ברנד, אישרה היום (שני) את ביצוע העבודות המקדימות להקמת תחנת הרכבת "החאן", שתמוקם בסמוך לתחנת הרכבת ההיסטורית בירושלים. זאת כחלק מהארכת קו הרכבת המהיר לבירה.

העבודות צפויות להתחיל לאחר חגי תשרי ויכללו קידוח פירי תחנה, כלונסאות דיפון ועבודות הכנה לקראת כרייה תת-קרקעית. הקו החדש, באורך של כ־5.5 ק״מ, יוארך מהתחנה הנוכחית יצחק נבון בכניסה לירושלים, ויכלול שתי תחנות תת-קרקעיות חדשות: תחנת החאן ותחנה נוספת בצומת "האיקסים"  במפגש הרחבות יפו ושטראוס.

לפי מינהל התכנון, המערך החדש צפוי לשפר משמעותית את נגישות התחבורה לעיר, לאפשר פיזור נוסעים נוח יותר, לחבר בין מוקדי תעסוקה ומסחר, ולהתחבר לקווים האדום והכחול של הרכבת הקלה ולרכבל העתידי לעיר העתיקה.

תחנת הרכבת החדשה - בעומק ירושלים (צילום: קוראיל אדירכלים עבור רכבת ישראל)
הדמיית תחנת הרכבת החדשה|צילום: קוראיל אדירכלים עבור רכבת ישראל
תחנת הרכבת החדשה - בעומק ירושלים (צילום: קוראיל אדירכלים עבור רכבת ישראל)
הדמיית תחנת הרכבת החדשה|צילום: קוראיל אדירכלים עבור רכבת ישראל

לפי התחזיות, בשנת 2040 יבצעו נוסעים כ-300 מיליון נסיעות בשנה ברשת. הארכת הקו תאפשר תדירות של עד 13 רכבות בשעה - לעומת המצב כיום בו התדירות המקסימלית היא 6 רכבות בלבד.

מנכ״ל מינהל התכנון רפי אלמליח מסר: "אנחנו מדברים על שינוי אמיתי בתחבורה של ירושלים. הארכת קו הרכבת תביא את הרכבת המהירה ממש ללב העיר עם חיבור לכל קווי הרכבת הקלה – זה אומר נגישות טובה יותר, זמני נסיעה קצרים יותר, ופתרון תחבורתי אמיתי לאלפי נוסעים ביום. מדובר בפרויקט חשוב שיעזור לנו לעמוד ביעדי התחבורה של השנים הבאות."

מנהל רשות הרישוי הארצית רון רקח: "העבודות שאנחנו מאשרים היום הן הצעד הראשון בשטח לקראת תחנת רכבת חדשה בלב ירושלים. המשמעות - יותר רכבות, והגעה נוחה יותר לכל מקום בעיר. שמנו דגש על קיצור לוחות זמנים וקידום מהיר של הביצוע, כדי שהציבור יוכל ליהנות מהשיפור הזה כמה שיותר מהר."

מנכ
מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח|צילום: לע"מ