בעוד שוק הרכב החשמלי החדש בישראל חווה האטה חדה עם ירידה של 29.1% במסירות חשמליות מתחילת 2025, שוק היד השנייה מספר סיפור הפוך – ומרשים. נתוני ינואר–אפריל 2025 מיד2 מגלים: זינוק של כ-30% בביקוש לרכבים חשמליים יד שנייה, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

הביקוש בשוק היד השנייה בולט במיוחד על רקע מגמה הפוכה בשוק הרכב החדש. על פי נתוני מסירות הרכב ברבעון הראשון, מספר הרכבים החשמליים החדשים שנמסרו בישראל ירד בכ-29.1% לעומת התקופה המקבילה ב-2024 – עם 15,867 רכבים בלבד לעומת 22,398 אשתקד. ירידה זו מקבילה לתופעה נרחבת גם בשווקים מערביים אחרים – כמו אירופה וארה"ב – שם הביקוש לחשמליות חדשות מתקרר בעקבות ירידת סובסידיות, מחירי מימון גבוהים וחוסר ודאות רגולטורית.

עם זאת, בסך הכול, שוק הרכב הישראלי הציג עלייה של 9.95% ברבעון הראשון של 2025, עם 97,909 מסירות חדשות – לאחר עלייה דרמטית של 24.8% בינואר לבדו. כלומר, ייתכן שהירידה במסירות החשמליות נובעת לא רק מביקוש נמוך אלא גם מניוד הצרכנים לחלופות: רכבים היברידיים, פלאג-אין, או שוק היד השנייה.

גם ההיברידיות ממשיכים לעלות

במקביל לזינוק בחשמליות משומשות, נרשמה גם עלייה של 10% בביקוש לרכבים היברידיים יד שנייה. הדגמים המובילים משקפים העדפה ברורה לרכבים מוכחים – בעלי אמינות גבוהה, תחזוקה זולה וצריכת דלק נמוכה.

 אם בוחנים את השוק כולו מגלים כי הקטגוריות המבוקשות ביותר ביד שנייה הם בראש ובראשונה רכבי פנאי-שטח בינוניים: קיה ספורטאז’, טויוטה RAV4, יונדאי טוסון. בסקטור המשפחתיות הקלאסיות: טויוטה קורולה, ומאזדה, ברכבי סופר-מיני ומיני:  קיה פיקנטו ורכבים חסכוניים לנהיגה עירוני, כשרכבי פנאי-שטח קטן נמצאים במגמת צמיחה, בעיקר בקרב משפחות צעירות

מבחינת פיזור גיאוגרפי, מזהים ביד2 כי ירושלים מובילה את הביקוש לרכבים יד שנייה ב-2025, אחריה תל אביב–יפו וראשון לציון. בצפון נרשמה התאוששות של 5% בביקושים לעומת 2024, בעקבות השקט הביטחוני שחזר לאחר לחימת הצפון.

"השוק שנמצא במגמת שינוי מציג עדות להתבגרות הצרכן הישראלי – שמבין את יתרונות התחזוקה, העלות והתועלת הסביבתית של רכב חשמלי – ומעדיף לרכוש אותו יד שנייה, במחיר נמוך משמעותית ממחירו באולם התצוגה", אומרים המומחים. "בשוק יש מאגר עצום של רכבים משנתונים מתקדמים (2023–2024), כולל רכבי 0 ק"מ, רכבים בני שנה עד שלוש, לעיתים עם קילומטראז' נמוך ואחריות יצרן, נמכרים בפערי מחיר שמגיעים לעשרות אלפי שקלים".