עונת חופשות הקיץ נמצאת ממש מעבר לפינה ובתי המלון במקומות המתוירים כבר מתחילים להתכונן לתפוסות גבוהות, לעומס מטיילים וגם לטיפול בלא מעט בלגן ושירות לחוץ בשטח שלהם.
בתוך כך, אחת התופעות שמנסים למגר כבר שנים, ומטרידה לא מעט בתי מלון במהלך העונה החמה, זו תופעת "מלחמת המגבות". למי שלא מכיר - מדובר בתופעה בה אורחים בבתי מלון מתעוררים מוקדם מאוד, בסביבות השעה 6, כדי לשים מגבות על הכיסאות ליד הבריכה ובכך לסמן ולתפוס אותן לכל היום עבור המשפחה שלהם.
השיטה יוצרת לא מעט בעיות, בגלל שאורחים צריכים להתעורר ממש מוקדם, נוצרות לא מלחמות טריטוריה בין הנופשים השונים וכל אורח שלא רוצה לקום עם הזריחה לא ימצא לו מקום ליד הבריכה.
כבר עלו פתרונות שונים בניסיון למגר את ה"מלחמה", כמו "שריף בריכה" שכל התפקיד שלו הוא לוודא שאין קטטות סביב נושא שמירת המקומות ושאם יש מגבות ששוכבות על מיטה במשך הרבה שעות ללא אנשים, הוא מזיז אותן. אבל גם שיטה זו לא פתרה את ההשכמה המוקדמת ואף גרמה ללא מעט חיכוכים בין האורחים ל"שריף".
כעת, אורחת שחזרה מחופשה במלון בקפריסין חשפה שיטה חדשה, נוחה ופשוטה שבה משתמש בית המלון ושמה סוף לתופעה המרגיזה: כל אורח שמגיע לבריכה עובר דבר ראשון דרך עמדת המגבות שנפתחת רק בתשע בבוקר, אז גם נפתחת הרחצה בבריכה. האורח לוקח מספר מגבות ומקבל מקום ששמור לו ולמשפחתו לכל החופשה, על בסיס מקום פנוי.
אם האורח לא אוהב את המיקום שלו, הוא יכול לבוא ביום למחרת ולבקש להקצות לו מקום חדש וטוב יותר אם התפנה כזה. "אנחנו שינינו את מיקום הכיסאות שלנו 3 פעמים במהלך החופשה", אמרה האורחת. כך, אין צורך להגיע מוקדם ולכל אחד ברור מראש מה המקום שלו. היא צילמה איך נראה אזור הבריכה במלון בו היתה בשעה תשע בבוקר:
@makingithappen24 Because more people asked about the Sunbed allocation and how it works. This was filmed at 9am! Not a towel in sight! #olympiclagoonhotelayianapa #reservedsunbed #sunbed #cyprus ##cuprustiktok #aiyanapa ♬ original sound - makingithappen24
באתר של המלון נכתב שתוכנית הקצאת מיטות השיזוף נועדה להבטיח את "חוויית השיזוף האקסקלוסיבית ביותר לאורחים". אך גם שיטה זו לא מושלמת מבעיות, ואורח נוסף ששהה במלון טען שהיא לא עובדת בצורה חלקה עדיין: "כשהגענו לכאן הוקצו לנו מיטות שיזוף ליד הבריכה, ואז אנשים גנבו לנו את המיטות שקיבלנו והיינו צריכים בכל זאת לטפל בנושא הזה, כך שיש עוד איך לשפר את השיטה". או שאולי פשוט צריך לשפר את ההתנהגות של האורחים.