מהלך חדש של חברת אלקטרה קמעונאות מכוון להוביל להורדת מחירים בתחום מכשירי החשמל הקטנים בישראל. החברה, בעלת רשתות החשמל שקם אלקטריק ומחסני חשמל, הציגה היום (חמישי) נתונים המוכיחים לטענתה כי מותג מכשירי החשמל הלבנים אלקטרה הפך לבעל נתח השוק הגדול בישראל במכירות של קטגוריות מובילות בתחום.
לפי נתונים שהציגה החברה, 1 מכל 4 מייבשי כביסה שנמכרו בישראל בינואר-מאי 2025 היו מבית המותג אלקטרה. בקטגוריית מכונות הכביסה והמקפיאים הגיע השנה המותג אלקטרה לנתח שוק של 20% ו-21% בהתאמה. בחברה מתגאים במיוחד בהגעה לנתח שוק של 19% משוק המקררים במרץ-מאי 2025, שהפכו אותה לראשונה לטענתה למובילת הקטגוריה.
לטענת אלקטרה, סקירה של שוק מכשירי החשמל מראה קשר הדוק בין הגידול בנתח השוק של החברה למחירים: ככל שנתח השוק של המותג בקטגוריה גדל - כך המחיר הממוצע בקטגוריה קטן. כך, בחברה טוענים כי במקביל לצמיחה בנתחי השוק שלה בתחום מכשירי החשמל הלבנים בין מאי 2024 למאי השנה, ירדו המחירים הממוצעים בקטגוריות המקפיאים ב-12%, במייבשי הכביסה ב-10% ובתחום המקררים ב-7%.
באלקטרה מתעקשים: לא "מותג מדבקה"
כעת, החברה אומרת כי היא רוצה להביא את הבשורה גם לתחום מכשירי החשמל הקטנים יותר תוך הרחבת המותג אלקטרה לשורה של מכשירים חדשים: החל ממכונות גילוח ותספורת, דרך שואבים-שוטפים, עבור במכונות קפה טוחנות וכלה במיקסרים, מכשירי מיקרוגל וטאבונים.
באלקטרה אומרים כי המכשירים החדשים הם לא "מותג מדבקה" - כלומר, מכשירים שמיוצרים בידי מפעל חיצוני שמוכר את אותו מוצר לשורה של מפיצים שמשווקים את המוצר המוגמר תחת המותג הפרטי שלהם. לטענת החברה, המגע שלה עם מיליוני הלקוחות בחנויות הרשתות מאפשר לה להבין איזה תכונות מחפשים הישראלים במכשירים שלהם.

מידע זה שימש לפי אלקטרה לביצוע שינויים באבות הטיפוס שקיבלה החברה ממפעלים שאיתרה בסין כדי להתאים אותם לטעם הישראלי. לדברי ארז וסנר מנהל רשתות מחסני חשמל ושקם אלקטריק באלקטרה קמעונאות, תהליכי האפיון של המכשירים החדשים ארך בין שבועות לחודשים, תלוי בדגם.
לאן נעלם השואב הרובוטי?
בחודשיים האחרונים מוצרי מותג אלקטרה החדשים החלו להגיע לארץ ולאחרונה החלו להימכר בחלק מסניפי הרשתות שבבעלות החברה. באלקטרה אומרים כי הוזמנה כמות מוגדרת מראש מכל מוצר, ולפי מידת ההצלחה יחליטו אם לבצע הזמנות נוספות.
באלקטרה אומרים כי ויתרו על חלק מקטגוריות המוצרים החשמליים לבית לאחר שהגיעו למסקנה כי כניסה אליו תהיה לא משתלמת. זו הסיבה שבחברה העדיפו בין היתר לא להיכנס לתחום השואבים והשוטפים הרובוטיים.
לטענת אלקטרה, בדומה למוצרי החשמל הלבנים שלה, גם מוצרי החשמל הקטנים מגיעים במפרט זהה למותגים המובילים בקטגוריה, אך במחיר נמוך משמעותית. החברה הציגה פערי מחירים בין מוצרי מותג החברה לדגמים מקבילים בעלי מפרט זהה שנעים בין 25% בתחום מכונות התספורת ועד ל-56% עבור טאבון חשמלי.