הדיון הנצחי לגבי השארת טים לבעלי שירות ניצת לאחרונה מחדש, לאחר שאורחים ברשת מריוט בארה"ב, שיתפו שבמלון היה שלט שעודד אותם להשאיר טיפ לצוות המלון דרך קוד QR. על השלט נכתב: "השארת טיפ הפכה לקלה יותר. האם תרצו להראות את ההערכה שלכם על העבודה הקשה שלנו"?

> עושים סדר: למי צריך להשאיר טיפ בחופשה וכמה?

השלט הזה הכעיס לא מעט אנשים שטענו שתרבות השארת הטיפים הפכה להיות מוגזמת וגורמת לבתי המלון לתת לעובדים שלהם שכר נמוך יותר בעקבות כך. "דרשו ממני 40 דולרים על החנייה ובמלון לא היתה ארוחת בוקר, ואחרי זה עוד מצפים ממני להשאיר טיפ לצוות"!? זעם האורח שהעלה את התמונה של השלט.

השלט עורר מחדש את הדיון: למי מגיע טיפ, אם בכלל, בחופשה? למשל, למה בקרוזים נותנים טיפ יומי לצוות ובמלונות לא. למה במלונות יוקרה נותנים טיפ למי שמביא את המזוודות לחדר ולשאר העובדים לא? "אני אף פעם לא נותן טיפ בבתי מלון ואני לא מרגיש שיש סיבה לעשות זאת, במיוחד כשאני משלם כמה מאות דולרים ללילה על השירות", אמר גולש שנתקל בפוסט. "אני מצפה שהחדר יהיה נקי והשירות טוב כי שילמתי על האירוח שלי סכום לא מבוטל מראש".

טיפים במלון (צילום: צילום מסך)
צילום: צילום מסך

אחרים, שטענו שניתן להשאיר טיפ גם לחדרנים והחדרניות אם מרגישים שיש בכך צורך, נתנו כמה עצות: השאירו סכום קטן בכל יום ולא סכום אחד גדול בסוף השהות, כי יכול להיות שהחדרנית מתחלפת בין הימים. אם יש לכם בעל חיים או ילדים שמלכלכים, השאירו טיפ יותר גדול. מומלץ להשאיר עד 5 דולרים במלון פשוט, ועד 20 דולרים במלון יוקרתי. 

מחקר שערך מגזין Southern Living, מצא ש-23 אחוזים מהאורחים משאירים טיפ לחדרניות של המלון.