הזינוק החריף שחל בפרמיות ביטוח הרכב שמשלמים בעלי המכוניות בשנים האחרונות דחף את המדינה להתערב. אמש (שלישי) חשפנו ב"המהדורה מוקדמת" כי רשות שוק ההון והביטוח הורתה לאחרונה לרוב חברות הביטוח בישראל להוריד את פרמיות ביטוחי הרכוש של הרכב צד ג' ומקיף. זאת לאחר שבדיקה שביצעה הרשות בניהול עמית גל מצאה שהמחירים שגובות אותן חברות גבוהים באופן שלטעמה אינו מוצדק.
בארבע השנים האחרונות זינקו תעריפי ביטוח הרכב בכמעט 40%, תוך שהשיח סביב הזינוק במחירים השתלב בטענות לזינוק מקביל במספר גניבות הרכב. אלא שהנחיית הרשות מעלה כי אנשיה החליטו שעל אף הטענה לעלייה במספר הגניבות הדבר לא מצדיק את שיעור הזינוק במחירי הביטוח.
בשנים 2023-2021 חלה עלייה של 26% בפרמיה הממוצעת בענף ביטוחי הרכוש לרכב. ניתוח נתוני 2024 מעלה כי בחציון הראשון של שנה זו חלה עלייה נוספת, שהביאה את העלייה הממוצעת לכ-30% עד ליוני 2024. ברשות שוק ההון והביטוח מעריכים כי בשנת 2024 עלו הפרמיות לפחות ב-400 שקלים נוספים.

במכתב ששלח הרשות לחברת ביטוח ושהגיע לידי "המהדורה המוקדמת" נכתב: "מניתוח הנתונים שהועברו לרשות על ידי חברתכם במסגרת דרישת המידע, עולה כי קיים פער ניכר בין עלות התביעות והסיכון הגלום לבין הפרמיה שנגבתה בפועל".
המכתב מסכם למעשה את ממצאי הרשות בעקבות פנייה שביצעה לחברות הביטוח בחודש ספטמבר האחרון. המכתבים ששלחה הרשות מעלים כי ברשות החליטו שהסיכון הנשקף למכוניות המבוטחות אינו מצדיק את המחיר שנגבה מהלקוחות. מכתבים ברוח זו נשלחו ל-9 מבין 14 חברות הביטוח הפועלות בישראל.