ניהול נושאים בטיקטוק (צילום: tiktok)
ניהול נושאים בטיקטוק|צילום: tiktok

מכירים את זה שאתם גוללים בטיקטוק ופשוט מחליקים למעלה כל סרטון רגע אחרי שהוא מתחיל? אז היום (ג') טיקטוק משיקה  פיצ'רים חדשים שאמורים להפוך את פיד הפור-יו שלכם למעניין יותר עבורכם.

פיצ'ר חדש בשם "ניהול נושאים" (Manage Topics) יאפשר למשתמשים להגדיר באיזו תדירות יוצג עבורם בפיד תוכן הקשור ליותר מ-10 תחומים פופולריים בטיקטוק, כמו אומנות, טיולים או ספורט. על פי טיקטוק, הגדרה זו לא תבטל לחלוטין את הופעתם של נושאים אלו בפיד, מתוך הבנה שתחומי עניין יכולים גם להשתנות עם הזמן, אבל היא תשפיע על התדירות בה נושאים אלה יוצגו למשתמש, ותאפשר שליטה רבה יותר בפיד.

 

בנוסף, יורחבו אפשרויות סינון התוכן באפליקציה. אמצעי סינון חדש בשם "פילטרים חכמים של מילות מפתח" (Smart Keyword Filters) ישתמש בבינה מלאכותית כדי להגביל תוכן שהמשתמש לא רוצה לראות בצורה מדויקת יותר. אם עד כה, כל משתמש יכול היה לבחור אילו מילות מפתח ירצה לסנן מהפיד שלו, הכלי החדש יגביל גם תוכן עם מילים דומות, למשל מילים נרדפות. בהקשרים פוליטיים, גולשים ישראלים יוכלו למשל לחסום את ההאשטאג #freepalestine, שמכיל נכון לכתיבת שורות אלו 5.8 מיליון פוסטים.

כרגע, כל משתמש יכול להגדיר עד 100 מילות מפתח לסינון, וברחבי העולם משתמשים כבר הגבילו את הופעתן של למעלה מ-200 מיליון מילים בפידים שונים, כך לפי ההודעה של טיקטוק. בהמשך השנה, טיקטוק צפויה להרחיב את כמות המילים המוגבלות עבור כל משתמש ל-200, ולהקל על האפשרות להוספתן בכמות גבוהה. כמו כן, האפליקציה תאפשר להוסיף או לבטל מילות מפתח שנכנסו לסינון החכם.

העדכונים האלה, שייכנסו לחשבונות של בני נוער ומבוגרים, וזמינים כבר כעת, יצטרפו לכלים נוספים שיש לטיקטוק לשלוט על סוג התוכן שאתם מקבלים, כמו סימון "לא מעוניין" על תכנים, הוספה של תוכן למועדפים, חיפוש נושאים שמעניינים אתכם, סטנדרטים מחמירים לזכאות להופעה בפיד הפור-יו, או הפעלת מצב מוגבל כדי להגביל תוכן שעלול לא להתאים לכל הקהלים.

איך עושים את זה?

כנסו לפרופיל שלכם (בחלק התחתון של האפליקציה) > לאחר מכן על לחצו שלושת הקווים בחלק העליון של המסך > הגדרות ופרטיות > תוכן מועדף. כאן תוכלו להיכנס לפיצ'רים השונים.

בשורה למוזיקאים

במקביל, טיקטוק השיקה גלובלית את TikTok for Artists, פלטפורמה חדשה שתספק תובנות עבור אומנים בטיקטוק. אומנים, מנהליהם וחברות התקליטים שלהם יוכלו לאסוף ממנה נתונים ותובנות שיסייעו להם לקדם את המוזיקה שלהם ולהגיע להצלחה – הן בטיקטוק והן מחוצה לה.

TikTok for Artists תספק דאשבורדים עם ניתוחים שמתעדכנים מדי יום, המציגים נתונים מפורטים על הביצועים של המוזיקה והפוסטים של האמן בטיקטוק, לצד הנעות לפעולה ותובנות מקיפות על האופן שבו הקהילה מתקשרת עם האמן והמוזיקה שלו בפלטפורמה.

הכלי פותח במטרה לעזור לאמנים ולצוותים שלהם להניע מעורבות מצד הקהל, לייעל את אסטרטגיות הקידום שלהם ולתמוך בהליך יצירת התוכן בטיקטוק. הפלטפורמה מתחילה היום את השקתה הגלובלית במדינות נבחרות, ותתרחב בזמן הקרוב לשאר העולם, כולל לישראל.

הפלטפורמה תכיל גם את כלי ה-Pre-Release, שיאפשר לאמנים לקדם את יציאתו הקרובה של אלבום בטיקטוק. הפיצ'ר יאפשר למעריצים לשמור מראש את האלבום ישירות לספרייה שלהם ב-Spotify או Apple Music, שם הוא יהיה זמין להאזנה באופן מיידי עם עלייתו לאוויר.