צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
מה ההבדלים לעומת גרסת הדיזל? (צילום: ספורט 5)
מה ההבדלים לעומת גרסת הדיזל?|צילום: ספורט 5

איסוזו D-Max אייקון מסחרי בפני עצמו, הוצג בדור השלישי בסוף 2019 ומאז הספיק לעבור גם מתיחת פנים משמעותית באוקטובר 2023 שכללה עדכון עיצובי אגרסיבי יותר, תוספת מערכות בטיחות, תא נוסעים מעודכן עם לוח מחוונים דיגיטלי "7 ומסך המגע נותר "9 (בהתאם לרמת הגימור) אך עם ממשק חדש וקישוריות אלחוטיות לנייד, כל זאת ללא שינוי ביחידת ההנעה שנותרה בנפח 1.9 ליטר ובהספק של 163 כ"ס.

כעת, לאחר חשיפת פרטים ראשוניים לפני כשנה, הציגה איסוזו את גרסת הייצור של ה-D-Max החשמלי, המבוסס על אותה פלטפורמת שלדת סולם שעברה התאמות לטובת הנעה חשמלית מלאה. מ-UMI, יבואנית איסוזו בישראל, נמסר כי ה-D-מקס EV מתוכנן להגיע ארצה רק במהלך השנה הבאה. ועד אז, הנה מה שחשוב להכיר על הטנדר החשמלי.

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

אין הרבה הבדל בתא הנוסעים (צילום: ספורט 5)
אין הרבה הבדל בתא הנוסעים|צילום: ספורט 5
יחידת הנעה וביצועים
לדי-מקס החשמלי הנעה כפולה קבועה, עם מנוע חשמלי קדמי (58 כ"ס) ומנוע אחורי (132 כ"ס) מתקבל הספק משולב של 190 כ"ס ונתון מומנט של 33.1 קג"מ (11 קג"מ מלפנים ו-22.1 ק"ג מאחור). ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.1 שניות והמהירות המרבית מוגבלת לכ-130 קמ"ש. בהשוואה לדי-מקס דיזל, לחשמלי 27 כ"ס יותר, אך פחות 3.6 קג"מ שמאידך המומנט החשמלי זמין באופן מידי; והמהירות המרבית נמוכה ב-50 קמ"ש.

סוללת ליתיום-יון בקיבולת 66.9 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה משולב, צנוע מאוד יש לומר, של 263 ק"מ ותוכלו להשתמש בארבע רמות רגנרציה. באמצעות מטען פנימי 11 קילוואט תמתינו 10 שעות שלמות (0%-100%) וטעינה מהירה אפשרית בהספק של 50 קילוואט בלבד ואורכת שעה אחת (20%-80%).
השוואה על הנייר מול פוטון eTunland הסיני שכבר משווק בישראל (צילום: ספורט 5)
השוואה על הנייר מול פוטון eTunland הסיני שכבר משווק בישראל|צילום: ספורט 5

מידות ומשקלים
מבחינת ממדים חיצוניים, אין הבדל בין גרסת הדיזל לזו החשמלית (5.28 מ` אורך, 1.87 מ` רוחב, 1.79 מ` גובה ובסיס גלגלים של 3.12 מ`). הצמיגים והחישוקים נותרו 265/60/18 ורדיוס הסיבוב שופר קלות ל-6.1 מ` (לעומת 6.25 מ` בדיזל).

מרווח הגחון עומד על 21 ס"מ (3 ס"מ פחות), זווית הגישה נותרה דומה (30.5 מעלות) וזווית הנטישה שופרה קלות ב-0.3 מעלות (24.2 מעלות), כמו כן הדי-מקס החשמלי מסוגל לצלוח מים בגובה של עד 60 ס"מ.

המשקל העצמי גבוה יותר בכ-325-345 ק"ג ועומד על 2,350 ק"ג, בעוד כושר העמסה עומד על 1,010 ק"ג (65-85 ק"ג פחות) וכושר הגרירה עומד על 3.5 טון (זהה).

תצורה ורמות גימור
איסוזו די מקס EV יוצע בשתי תצורות מרכב – קבינה וחצי ודאבל קבינה, וכן בשתי רמות גימור. לגרסת הכניסה מסך מגע בגודל "8, ריפודי עור, מושבים קדמיים מחוממים, תאורת לד, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, בורר מצבי שטח ו-6 רמקולים. לרמת הגימור הבכירה יותר מסך מגע "9, מראה מרכזית נגד סנוור ו-8 רמקולים.

כמו כן נציין כי כדי להתאים את הדי-מקס להנעה חשמלית ולאופי הנהיגה השקט יותר, הותקן מתלה אחורי De Dion במקום מערך קפיצי העלים וכן מציינת היצרנית כי הרעש והרעידות בתא הנוסעים הופחתו ב-10%.

איסוזו D-Max EV מול פוטון e-Tunland
בהשוואה "על הנייר" מול הטנדר החשמלי הסיני פוטון טונלנד החשמלי, עולה כי פערי המידות החיצוניות זניחות, וככל הנראה גם יתרונותיו של הדי-מקס בזוויות השטח אינן "דיל ברייקר". ובהקשר לייעודו המסחרי – כושר ההעמסה שלו גבוה מזה של הסיני ב-110 ק"ג וכושר הגרירה שלו גבוה ב-1.5 טון, על אחת גם הנעה כפולה לעומת אחורית בלבד בפוטון. אך קיבולת הסוללה של האחרון לצד טווח נסיעה שגבוה בכמעט 190 ק"מ, יכולים להטות את הכף ביום בו הדי-מקס החשמלי ינחת בישראל.