צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
שינוי עיצוב קלים, כדי שבכל זאת ידעו שאתם חזקים מה-707 (צילום: ספורט 5)
שינוי עיצוב קלים, כדי שבכל זאת ידעו שאתם חזקים מה-707|צילום: ספורט 5
אסטון מרטין DBX מוכרת לנו פחות מכבישי ישראל ויותר ממסלולי הפורמולה 1 כמכונית שמשמשת את צוותי הבטיחות והרפואה, שם היא מצליחה להסתדר עם המהירויות של מכוניות הפורמולה 1 בכל פעם שהיא יוצאת למסלול, למרות שהיא לא מהירה כמו המכוניות החד מושביות של פרארי, רדבול, מקלארן ומרצדס, ובכל זאת הנהגים לא משמעים טרוניות אודות המהירות שלה כפי שהיה בעבר, כאשר מכוניות הבטיחות היו איטיות יותר וקצת קלקלו לנהגים את התחרותיות.
אסטון מרטין DBX S עם 727 כ“ס ובלי סיוע חשמלי! (צילום: ספורט 5)
אסטון מרטין DBX S עם 727 כ“ס ובלי סיוע חשמלי!|צילום: ספורט 5
גרסת S החדש שממוקמת מעל לגרסת ה-DBX 707 קיבלה עיצוב מעודכן בחלק הקדמי כאשר בתחתית הפגוש הקדמי הותקן ספליטר חדש (בצבע אדום) וכך גם בצידי המכונית שקיבלו חצאיות חדשות להתאמה אווירודינמית יעילה יותר. החלק האחורי זכה לפגוש חדש עם ארבעה פתחים למערכת הפליטה ועל אלה אפשר להוסיף את הגג של המכונית שמגיע בקרבון פייבר שקל ב-47 ק"ג וחישוקי גלגלים במידה "23 עשויים מגנזיום וקלים ב-19 ק"ג מהגלגלים הקודמים, ובכך הם משפיעים על המשקל הלא מוקפץ של המכונית והתוצאה היא חידוד בפעולות ההיגוי לרבות דיוק ותגובת הגה שהפך מהיר יותר ב-4%.
מנוע סופר עוצמתי
הפחתת המשקל ועדכוני העיצוב תורמים את שלהם, אבל יחידת הכוח היא מעל לכל השחקנית הראשית בהצגה. אסטון מרטין התקינו בליבו של הקרוסאובר החייתי הזה מנוע טווין טורבו סופרצ'ארג' בנפח 4.0 ליטרים בתצורת V8 בהספק שצמח ל-727 כ"ס ומומנט של 91.7 קג"מ לצד עדכון יחסי ההעברה בתיבת 9 ההילוכים (שהגיעה גם היא ממרצדס AMG) עם תאוצה מדהימה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 3.3 שניות (זהה ל-707) עד למהירות מרבית של 310 קמ"ש שמחייבת שימוש במתלים ובבולמים משופרים ובבלמים קרמיים להתמודדות עם העוצמה, כאשר הדיסקים הקדמיים גדלו לקוטר 420 מ"מ והאחוריים ל-390 מ"מ.

פרט לאלה, אסטון לא דיווחו על שינויים או תוספות במפרטי אבזור הנוחות והבטיחות, וגם המחיר הרשמי טרם פורסם אם כי רשימת ההזמנות נפתחה והמכוניות הראשונות תרדנה מפס הייצור כבר בסוף השנה.