צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
עיצוב קשוח יותר (צילום: ספורט 5)
עיצוב קשוח יותר|צילום: ספורט 5

אאודי הציגה דור שלישי ל-Q3, רכב הפנאי הקומפקטי ומהפופולריים ביותר של יצרנית היוקרה הגרמנית, זה שהוצג לראשונה בתערוכת שנגחאי 2011 ומכר מאז יותר משני מיליון רכבים. הדור השלישי מביא עימו עיצוב קשוח יותר, דיגיטליזציה רבה יותר ויחידת הנעה היברידית-נטענת חזקה יותר. מצ`מפיון מוטורס, היבואנית המקומית, נמסר שה-Q3 החדש צפוי להגיע לישראל בסוף השנה או בתחילת 2026.

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון

עיצוב וממדים
העיצוב החיצוני הפך קשוח יותר, כאשר בחזית ישנה סבכה גדולה וגימורים שחורים שונים, בעוד תאורת היום צרה ובסגנון פיקסל עם 23 מקטעים בכל פנס הניתנים להתאמה אישית, ואילו התאורה הראשית שוכנת בקומה תחתיה בסמוך לכונסי אוויר מדומים, כשלפנסי המטריקס-לד טכנולוגית מיקרו-לד עם 26,500 נוריות. אלו משמשות בין היתר להקרין על הכביש אזהרות בטיחות, כמו למשל סטייה מנתיב.

הפרופיל חף מתוספות מיותרות, קו מודגש נמשך לכל אורכו, הכנפיים הקדמיות והאחוריות זוכות ל"כתף" בולטת יותר ואילו קשתות בתי הגלגלים וחצאית הצד מקבלות הבלטה משלהן ובצבע הרכב, ללא גימור פלסטיק שחור. חישוקים חדשים זמינים מ-"17 ועד "20 עם צמיגים ברוחב 215 ועד 235 מ"מ.

מאחור אאודי יצרו פנסים מפוצלים ואופציה לתאורת OLED, כאשר חלקם העליון מחודד משהו, וחלקם התחתון הוא פס תאורה הנמתח לרוחב דלת תא המטען ולסיום יש גם סמל מואר. הפגוש מקבל גימור בסגנון "חלת דבש" בצבע שחור ומוקף בפלסטיק בצבע שחור מבריק ואילו בחלקו התחתון ישנו דיפיוזר להעצמת המראה הקשוח.

ה-Q3 החדש ממשיך להתבסס על פלטפורמה דומה (הפעם MQB Evo) ושומר על ממדים דומים לקודמו, אורכו 4.53 מ` (ארוך ב-4.6 ס"מ), רוחבו 1.86 מ` (רחב ב-0.6 ס"מ), גובהו 1.62 מ` (נמוך בס"מ אחד), ובסיס הגלגלים עומד על 2.68 ס"מ (ארוך במ"מ אחד). תא המטען בנפח של 488 ליטר והוא ניתן להגדלה עד 575 ליטר באמצעות הזזת המושב האחורי ויישור משענות הגב, שיפור של 45 ליטר. בעוד לגרסת הפלאג-אין 375 ליטר (5 ליטר פחות מקודמתה).
החל ממנוע ה-1.5 ליטר המוכר (צילום: ספורט 5)
החל ממנוע ה-1.5 ליטר המוכר|צילום: ספורט 5
תא נוסעים וטכנולוגיה
תא הנוסעים מעוצב באופן נקי יחסית. חלקו העליון של הדשבורד שטוח, והוא מופרד מחלקו התחתון בגימור רחב יחסית ודמוי אלומיניום. מול הנהג נפגוש בצמד מסכים בדומה לסגנון באאודי Q6 או A5 למשל, עם לוח מחוונים ("11.9) ומסך מולטימדיה ("12.8) מחוברים, היוצרים מראה קעור הפונה אל עבר הנהג, כאשר ממשק ההפעלה הוא אנדרואיד אוטומוטיב וישנה חנות אפליקציה ייעודית ממנה תוכלו להוריד אפליקציות כמו יוטיוב למשל.

בורר ההילוכים עבר אל מאחורי ההגה בצידו הימני מה שיצר מקום אחסון נוסף בקונסולה המרכזית ומקום למשטח הטעינה המקורר (15 וואט), כשבצידו השמאלי של ההגה נפגוש בזרוע השולטת על האורות, האיתותים והמגבים. כמו כן, ישנה אופציה למערכת שמע משודרגת של Sonos עם 12 רמקולים, ואופציה לחלונות קדמיים אקוסטיים לטובת בידוד רעשים משופר כמובן.

בתחום הבטיחות נמצא כמובן את כל המערכות המקובלות, וכן בקרת שיוט אדפטיבית הפעילה עד למהירות של 210 קמ"ש, כולל מערכת סיוע מעבר נתיב, ולדברי אאודי היא מסוגלת לשמור את הרכב בנתיב גם ללא סימוני כביש, כמו למשל בתוואי עירוני צפוף. עוד נמצא כאן מערכת זיהוי תמרורים מורחבת, כולל למשל שלטי עבודות בכביש, אנשים חוצים ומעבר פסי רכבת; התרעת תנועה חוצה בצומת, מערכת סיוע בחירום במידה והנהג אינו מגיב כך שהיא תיקח פיקוד ותסיע את הרכב בבטחה אל השוליים לעצירה בטוחה. עוד חידוש נוגע למערכת החניה האוטומטית, שהפעם ניתנת ללימוד, כמו למשל תמרונים מסובכים יותר בחניה הביתית שלכם, כך שאחרי פעם אחת ש"תלמדו" אותה, היא תזכור איך להיכנס ולצאת מאותה חניה בבטחה; היא יכולה לזכור עד 50 מטרים (גם לאחור) ולשמור בזיכרון 5 חניות ותוכלו גם לתת להן שמות.
ועד גרסת הפלאג-אין החדשה - חזקה יותר ועם טווח מוגדל (צילום: ספורט 5)
ועד גרסת הפלאג-אין החדשה - חזקה יותר ועם טווח מוגדל|צילום: ספורט 5
יחידות הנעה וביצועים
גרסת הבסיס של ה-Q3 החדש תוצע עם 3 מנועים קונבנציונליים וכולם משודכים לתיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. מנוע הבנזין המוכר בנפח 1.5 ליטר, 4 צילינדרים עם מערכת ניתוק צילינדרים (2 ו-3) ותמיכה מיקרו-היברידית, כשההספק עומד על 150 כ"ס. לצידגו גרסת הנעה כפולה, בעלת מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר והספק של 265 כ"ס.

ישנה גם גרסת דיזל חסכונית בהספק 150 כ"ס, אך באאודי מתגאים כמובן בגרסת הפלאג-אין החדשה, e-Hybrid בהספק משולב של 272 כ"ס, העושה שימוש במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר ומנוע חשמלי (115 כ"ס), ולאלו תיבה עם 6 הילוכים. הסוללה בקיבולת 19.7 קוט"ש (נטו) מאפשרת טווח נסיעה של עד 119 ק"מ וטעינה מהירה אפשרית בהספק של 50 קילוואט, ותוך פחות מחצי שעה תטענו 80% מהסוללה.
בהשוואה ל-Q3 פלאג-אין היוצא, מדובר ביחידת הנעה החזקה ב-27 כ"ס, וסוללה גדולה יותר ב-9.3 קוט"ש (נטו) המאפשרת עוד 60 ק"מ חשמליים, כאשר טעינה מהירה לא הייתה אפשרית בדור היוצא.

בנוסף, באאודי מציינים כי ישנה מערכת מתלים חדשה והכיול דינמי יותר, הן בגרסאות הרגילות, מתלי הספורט או אלו האדפטיביים עם שני שסתומים, חיישני גובה רכב ומהירות, זאת לצד אופציה להגה בעל יחס תגובה משתנה.