צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
זה מה שקורה כשמשלבים בין מנוע הבנזין של ה-ZR1 למנוע החשמלי של ה-E- (צילום: ספורט 5)
זה מה שקורה כשמשלבים בין מנוע הבנזין של ה-ZR1 למנוע החשמלי של ה-E-Ray|צילום: ספורט 5

כשהגיעה לעולם הקורבט C8 לפני כ-6 שנים, היא הצליחה להדהים לא מעט חובבי רכב עם עיצוב משגע, מנוע מרכזי וביצועים מרשימים. אז בגרסת הסטינגריי עם 495 כ"ס ממנוע ה-V8 אטמוספרי בנפח 6.2 ליטר ותיבה כפולת מצמדים עם 8 הילוכים.

בהמשך הגיעה ה-Z06 החזקה יותר, גם כן עם מנוע V8 אך כזה חדש יותר ובנפח קטן יותר של 5.5 ליטר והספק של 670 כ"ס (20 כ"ס יותר מה-Z06 הקודמת שנעזרה במגדש על).

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

יש גם חבילה אווירודינמית עם כנף ממש צנועה מאחור (צילום: ספורט 5)
יש גם חבילה אווירודינמית עם כנף ממש צנועה מאחור|צילום: ספורט 5
ובאופן שכבר לא הפתיע אף אחד, הצטרפה גם ה-E-Ray ההיברידית, בעלת מנוע ה-V8 של הסטינגריי ששולח את הכוח לגלגלים האחוריים, יחד עם מנוע חשמלי בהספק של 160 כ"ס שמניע את הגלגלים הקדמיים וניזון מסוללת 1.9 קוט"ש, וכך נוצרה הקורבט AWD הראשונה. ההספק המשולב עומד על 655 כ"ס, ובכך גם הפכה מהירה יותר ל-60 מייל/שעה ב-0.1 שניות מה-Z06 ועצרה את השעון על 2.5 שניות.

אבל בשברולט לא יכלו שלא להציג את ה-ZR1 הקיצונית והיא הגיעה בשנה שעברה עם מנוע ה-V8 בנפח 5.5 ליטר של ה-Z06, שעבר שדרוגים מתבקשים וקיבל גם שני מגדשי טורבו והספק מטורף של 1,064 כ"ס, כמו גם חיזוקים נדרשים לתיבת ההילוכים, ונתון מרוץ דראג לרבע מייל העומד על פחות מ-10 שניות, מהירה ביותר מחצי שנייה מה-E-Ray.
פחות מ-9 שניות לרבע מייל (צילום: ספורט 5)
פחות מ-9 שניות לרבע מייל|צילום: ספורט 5
שברולט לא עוצרת
אבל אם חשבתם ששברולט שבעו מהפגנת השרירים, הם לא, והפעם הם איחדו בין שתי הגרסאות החזקות שלה – את המנוע ותיבת ההילוכים הם לקחו מה-ZR1 שכאמור מניע את הגלגלים האחוריים ושולח אליהם 1,064 כ"ס, וכדי ליצור הנעה כפולה, הם לקחו את המנוע החשמלי מה-E-Ray והוא שולח 186 כ"ס אל הגלגלים הקדמיים, אבל כמו בכל חתונה שכזו, ההספק המשולב הוא לא סכום המספרים, אבל עדיין מרשים מאוד. מאוד. עם 1,250 כ"ס והערכה של היצרנית להאצה ל-60 מייל/שעה (96 קמ"ש) בפחות מ-2 שניות, ורבע מייל בפחות מ-9 שניות - מדובר אם כך בביצועים של מכוניות על.
כדי שלא תשכחו איפה הנהג יושב (צילום: ספורט 5)
כדי שלא תשכחו איפה הנהג יושב|צילום: ספורט 5
בקורבט ZR1X נוספו עוד מצבי נהיגה, כמו למשל Endurance (סיבולת) המתאים לניצול מיטבי של הסוללה והמנוע החשמלי בזמן נהיגת מסלול ממושכת. או מצב Qualifying (מוקדמות) שמסייע לנצל את מירב הכוח לטובת זמני הקפה אולטימטיביים. וגם מצב "בוסט" שנקרא Push-to-Pass שמספק מקסימום כוח לפי דרישה.

בנוסף מערכת PTM Pro, שתוצע מעתה בכל גרסאות הקורבט, המכבה את בקרות האחיזה והיציבות, לצד יכולת לאחזר אנרגיה בבלימה מבלי לפגוע בזריזות, שליטה בסרן הקדמי באמצעות בלימת הגלגל הפנימי לטובת סיוע ביציאה מפניות וכן גם בקרת שיגור.
מערכת המתלים "מגנטית" אדפטיביים ועל הבלימה אחראית מערכת של "אלקון" בעלת דיסקים קרמיים בקוטר 420 מ"מ מלפנים ומאחור, הגדולים ביותר שהוצעו בקורבט, עם קליפרים 10 בוכנות ו-6 בוכנות, בהתאמה, ואם תבלמו בחוזקה מ-290 קמ"ש לכ-190 קמ"ש, תחוו עוצמה של 1.9 G.

על הקשר לקרקע אחריים צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S או עם חבילת ה-ZTK המוכוונת מסלול, אז היא תצויד בצמיגי מישלין פיילוט קאפ 2R, לצד מתלים קשיחים יותר ושיפורים אווירודינמיים שונים וגם כנף אחורית "צנועה" עם כוח הצמדה של קצת יותר מ-544 ק"ג. נזכיר כי הקורבט ZR1X כבר תוצע עם תא הנוסעים החדש של הקורבט עם פריסה של שלושה מסכים ועיצוב חדש לקונסולה המרכזית.