

כשהגיעה לעולם הקורבט C8 לפני כ-6 שנים, היא הצליחה להדהים לא מעט חובבי רכב עם עיצוב משגע, מנוע מרכזי וביצועים מרשימים. אז בגרסת הסטינגריי עם 495 כ"ס ממנוע ה-V8 אטמוספרי בנפח 6.2 ליטר ותיבה כפולת מצמדים עם 8 הילוכים.
בהמשך הגיעה ה-Z06 החזקה יותר, גם כן עם מנוע V8 אך כזה חדש יותר ובנפח קטן יותר של 5.5 ליטר והספק של 670 כ"ס (20 כ"ס יותר מה-Z06 הקודמת שנעזרה במגדש על).
לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

אבל בשברולט לא יכלו שלא להציג את ה-ZR1 הקיצונית והיא הגיעה בשנה שעברה עם מנוע ה-V8 בנפח 5.5 ליטר של ה-Z06, שעבר שדרוגים מתבקשים וקיבל גם שני מגדשי טורבו והספק מטורף של 1,064 כ"ס, כמו גם חיזוקים נדרשים לתיבת ההילוכים, ונתון מרוץ דראג לרבע מייל העומד על פחות מ-10 שניות, מהירה ביותר מחצי שנייה מה-E-Ray.

אבל אם חשבתם ששברולט שבעו מהפגנת השרירים, הם לא, והפעם הם איחדו בין שתי הגרסאות החזקות שלה – את המנוע ותיבת ההילוכים הם לקחו מה-ZR1 שכאמור מניע את הגלגלים האחוריים ושולח אליהם 1,064 כ"ס, וכדי ליצור הנעה כפולה, הם לקחו את המנוע החשמלי מה-E-Ray והוא שולח 186 כ"ס אל הגלגלים הקדמיים, אבל כמו בכל חתונה שכזו, ההספק המשולב הוא לא סכום המספרים, אבל עדיין מרשים מאוד. מאוד. עם 1,250 כ"ס והערכה של היצרנית להאצה ל-60 מייל/שעה (96 קמ"ש) בפחות מ-2 שניות, ורבע מייל בפחות מ-9 שניות - מדובר אם כך בביצועים של מכוניות על.

בנוסף מערכת PTM Pro, שתוצע מעתה בכל גרסאות הקורבט, המכבה את בקרות האחיזה והיציבות, לצד יכולת לאחזר אנרגיה בבלימה מבלי לפגוע בזריזות, שליטה בסרן הקדמי באמצעות בלימת הגלגל הפנימי לטובת סיוע ביציאה מפניות וכן גם בקרת שיגור.
על הקשר לקרקע אחריים צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S או עם חבילת ה-ZTK המוכוונת מסלול, אז היא תצויד בצמיגי מישלין פיילוט קאפ 2R, לצד מתלים קשיחים יותר ושיפורים אווירודינמיים שונים וגם כנף אחורית "צנועה" עם כוח הצמדה של קצת יותר מ-544 ק"ג. נזכיר כי הקורבט ZR1X כבר תוצע עם תא הנוסעים החדש של הקורבט עם פריסה של שלושה מסכים ועיצוב חדש לקונסולה המרכזית.