צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5

אחרי לא מעט קיפאון אצל היצרנית היפנית, סובארו חשפה בתערוכת ניו-יורק 3 דגמים חדשים ומחודשים – דור חדש לאאוטבק שהפך לדגם מובחן, מתיחת פנים לסולטרה החשמלית שהתחדשה ביחידת הנעה חזקה וטווח משופר וגם גרסת שטח מוארכת וחזקה יותר בשם טריילסיקר (Trailseeker).

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

דור חדש לסובארו אאוטבק
הדור השביעי של האאוטבק, שעד כה היה גרסת שטח ללגאסי / B4, זכה למראה מובחן וקשוח הרבה יותר. לא עוד תצורת סטיישן מוגבהת, אלא SUV עם קווי עיצוב ברורים למראה ואפשר להגיד בטעם אמריקאי שמזכיר קצת את פורד אקספלורר. לישראל הוא צפוי להגיע בתחילת 2026.

החזית זקופה עם סבכה שחורה וגם גימור שחור בתחתית הפגוש, תאורת יום בקומה העליונה ותאורה ראשית מלבנית תחתיה שגם מתקשרת לבתי פנסי הערפל. קשתות בתי הגלגלים בולטות, קורה C אלכסונית ואילו מאחור בולט גם כן פגוש מושחר עם כיתוב סובארו מוטבע בו ויחידות תאורה צרות יחסית המחוברות בפס תאורה. מרווח הגחון עומד על קצת פחות מ-22.1 ס"מ, בדומה לדגם היוצא. בשלב זה לא נמסרו ממדים מדויקים, אך בסובארו מציינים שקו הגג גבוה יותר בכ-5 ס"מ מה שסייע להגדיל את נפח תא המטען בכ-57 ליטר.

תא הנוסעים עדכני יותר ושומר על האווירה הקשוחה, כאשר לוח המחוונים הדיגיטלי "12.3 שוכן בתוך מסגרת מלבנית ובולטת ולצידו מסך מולטימדיה "12.1 עם מערכת הפעלה חדשה וקישוריות אלחוטיות לנייד. כמו כן פאנל בקרת האקלים חזר לפקדים פיזיים (במראה מעט מיושן) וכן ההגה המוכר של סובארו. בסובארו מציינים כי בידוד רעשי הרוח שופר ב-10%.

יחידות ההנעה נותרו זהות, עם מנוע 2.5 ליטר בהספק 180 כ"ס ומעליו יוצע מנוע 2.4 ליטר טורבו בהספק של 260 כ"ס, כאשר שניהם משודכים לתיבה רציפה עם 8 הילוכים מלאכותיים והנעה כפולה עם מערכת X-Mode כמובן, כאשר כפתור השליטה נמצא כעת על ההגה.
מתיחת פנים לסולטרה החשמלית שהפכה אותה למעודנת יותר (צילום: ספורט 5)
מתיחת פנים לסולטרה החשמלית שהפכה אותה למעודנת יותר|צילום: ספורט 5
כמו כן בסובארו מציינים כי מערך הבטיחות EyeSight שופר וכולל בנוסף לכל המערכות המוכרת גם יכולת עצירה עצמית בצד הדרך במידה והנהג אינו מגיב, בקרת השיוט האדפטיבית שופרה ותדע להפחית מהירות בעיקולים, בהגה ישנו חיישן מגע כך שלא תצטרכו להזיז את ההגה כדי לאותת למערכת שאתם אוחזים בהגה ובנוסף ישנה כעת מצלמה בעלת זווית רחבה יותר שמסוגלת לזהות הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי מוקדם יותר.

בנוסף, תוצע גרסת Wilderness בעלת חישוקי "17 (לעומת עד "19 באאוטבק הרגיל) וצמיגי שטח (ברידג`סטון  DUELER) עם מרווח גחון משופר של 24.1 ס"מ וכן מערך מתלים ייעודי ומערכת X-Mode משופרת. זווית הגישה עומדת על 20 מעלות (לעומת 18), זווית הבטן עומדת על 21.2 מעלות (לעומת 19.4) וזווית הנטישה עומדת על 22.5 מעלות (לעומת 21.4).

סובארו סולטרה מתחדשת
החשמלית של סובארו, שמבוססת כידוע על טויוטה bZ4X, עברה מתיחת פנים כ-3 שנים מאז תחילת השיווק, וזאת בדומה לעדכון אותו עברה הטויוטה בחודש שעבר.

מבחינה חיצונית החזית קיבלה מראה "אטום" יותר וללא מסגרת סבכה מדומה, הפנסים צרים יותר ומסודרים בשתי קומות, קשתות בתי הגלגלים השחורות הועלמו ואילו מאחור השינוי עדין עם שם המותג שנפרש לרוחב דלת תא המטען במקום הלוגו המוכר. 

תא הנוסעים עודכן גם הוא, כאשר ישנו הגה בעיצוב חדש עם חלק עליון ותחתון קטומים, מערכת מולטימדיה "14 חדשה ("12.3 טרום העדכון) עם פאנל בקרת אקלים עדכני בעל גלגלות טמפרטורה במקום לחצנים למשל. גם הקונסולה המרכזית עודכנה, כאשר פאנל הפקדים ובורר ההילוכים הוסתו לאחור לטובת שני משטחי טעינה אלחוטיים (15 וואט) וכן עיצוב חדש למחזיקי הכוסות ומשענת היד המרכזית.

יחידת ההנעה כוללת כעת סוללה בקיבולת 74.7 קוט"ש עם שיפור של 25% בטווח הנסיעה שמגיע כעת עד כ-459 ק"מ, בתקן EPA האמריקאי המחמיר יותר מה-WLTP. המנוע מספק כעת 233 כ"ס ואילו בגרסת ההנעה הכפולה ההספק עומד על 338 כ"ס, כאשר ההאצה ל-60 מייל/שעה (96 קמ"ש) אורכת פחות מ-5 שניות. כך שגם בגרסת ההנעה הקדמית מדובר בשיפור משמעותי. טעינה מהירה אפשרית בהספק של עד 150 קילוואט והיא אורכת 35 דקות (10%-80%).

חשמלית לשטח: סובארו טריילרסיקר
בסובארו לא שוכחים את חווית הפנאי, ואחרי שהסולטרה עברה עידון עיצובי, הציגה היצרנית את הטריילסיקר (Trailseeker), שהוא גרסה מוארכת לסולטרה (ארוך ממנה ביותר מ-15 ס"מ וגם גבוה בכ-2 ס"מ) שגם זוכה למאפייני שטח בולטים יותר כמו אותם קשתות בתי גלגלים שחורות וכן גימורים כסופים בתחתית הפגושים ובחצאיות הצד. תא הנוסעים דומה כמובן לסולטרה המעודכנת.

מתחת לפני השטח ישנו מערך מתלים חדש ומערכת ניהול הנעה שכוילה לטובת התאמה לנסיעת שטח, ולמרות זאת, מרווח הגחון נותר 21 ס"מ, כך שלבסוף מדובר ברכב שיתאים לנסיעת שבילים לצד חשש מועט יותר מפגיעה בחלקי פח חשופים. יחידת ההנעה עושה שימוש בזו המוכרת מהסולטרה המעודכנת, עם סוללת 74.7 קוט"ש עם טווח נסיעה של 418 ק"מ, ההנעה כפולה וההספק עומד על 375 כ"ס (תוספת של 37 כ"ס), כשההאצה ל-60 מייל/שעה (96 קמ"ש) אורכת 4.4 שניות.

מסמלת, יבואנית סובארו בישראל, נמסר כי הטריילסיקר צפוי להגיע ארצה בתחילת השנה הבאה.