צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן|צילום: ספורט 5
מה אתם אומרים על שיתוף הפעולה הזה? (צילום: ספורט 5)
מה אתם אומרים על שיתוף הפעולה הזה?|צילום: ספורט 5
כאשר מדברים על מכוניות חשמליות, טויוטה איננה היצרנית הראשונה שעולה על הלשון ולמען האמת גם לא השנייה או השלישית. היצרנית היפנית הגדולה בתבל לא ממש השקיעה בכיוון הזה ולא האמינה בו בזמן שכול היצרנים האחרים מיהרו למצוא סוללות, מנועים ומערכות בקרה לטעינה מהירה שיקנו להם יתרון על המתחרים. בטויוטה האמינו שהשיגעון החשמלי הזה יהיה בחזקת אירוע זמני וחולף וכי התשובה האמיתית נמצאת בידיהם בדמות מכונית חשמלית בהנעת מימן. 

עכשיו, אחרי כמה שנים טובות בהן הסיפור החשמלי רק הולך ומתגבר בזמן שהפתרונות המימניים מתקשים להרים ראש למרות שמדובר בטכנולוגיה מצוינת אבל בלי תשתית ראויה, בטויוטה מבינים שהם לא יכולים לצעוד בצעדי תינוק ולהביט ממרומי טבלאות המכירות על האחרים ובעיקר על היצרניות הסיניות והקוריאניות.
השוק הסיני הפך להיות אולי החשוב בעולם, מביא לנו דגמים ייחודיים (צילום: ספורט 5)
השוק הסיני הפך להיות אולי החשוב בעולם, מביא לנו דגמים ייחודיים|צילום: ספורט 5
שיתוף הפעולה עם יצרנית המכוניות הסינית GAC שמייצרת מכוניות של טויוטה לשוק הסיני, עומד לעלות מדרגה גבוהה בזכות ברית חדשה שנרקמת בין טויוטה ליצרניות הטכנולוגיה הסלולארית Huawei ו-Xiaomi בכדי להאיץ משמעותית את הפיתוח של הדגמים החשמליים הבאים. לאחרונה הוצגו שתי פלטפורמות חשמליות חדשות NEV שנחשבות לדור הבא של הפלטפורמות החשמליות אבל הם לא הסתפקו בכך וחשפו גם 3 מערכות היברידיות חדשות נוספות. החשיפה נערכה באופן וירטואלי בסיוע AI תחת פרויקט פיתוח חדש לשוק הסיני שנקרא "China R&D 2.0".

כאשר מדברים על פלטפורמות NEV (אנרגיה חשמלית חדשה) מתכוונים למכוניות חשמליות, מכוניות עם טווח נסיעה מוגדל ולמכוניות עם מערכת PHEV. על פי הפרסום בסין מדובר בפלטפורמה אחת למכוניות קומפקטיות ובינוניות שאורכן לא יעלה על חמישה מטרים והפלטפורמה השנייה מיועדת למכוניות גדולות שאורכן 5.3 מטרים.
המכונית הראשונה שתיבנה על הפלטפורה הראשונה תיקרא bZ7 והיא מיועדת להיחשף באביב הבא (תערוכת בייג'ינג) והיא תכיל מערכת בטיחות מבוססת LiDAR שתוכל להפוך אותה לאוטונומית וגם מערכת הנעה מפיתוח ותוצרת של Huawei שנקראת DriveONE שכוללת את המנוע ואת יחידת הבקרה ואת האינוורטור ביחידה אחת. השת"פ עם יצרנית הטכנולוגיה הסינית לא יסתיים ביחידת ההנעה והוא יגיע גם לתוך המכונית כאשר יחידת התצוגה של המכונית החשמלית תהיה בטכנולוגיית Hongmeng עם אפליקציות חדשות וקישוריות למערכות חדשות.