צילום: Getty Images (צילום: ספורט 5)
צילום: Getty Images|צילום: ספורט 5

נתוני המכירות של מכוניות חשמליות בסין ממשיכים להצביע על התקררות בביקושים. עפ"י נתונים שמתפרסמים מידי שבוע ע"י ארגון China Passenger Car Association עולים נתונים (מיד נגיע אליהם) צוננים למיידי. חשוב לציין כי המספרים לא מתבססים על נתונים רשמיים של ארגון יצרני הרכב הסיני (CAAM) שלא אוהב את השיטה השבועית שאף הגדיר את השיטה כ"ערעור הסדר התעשייתי" ו"הגברת התחרות העוינת". אז מה שיטת המדידה "העוינת"? נסביר.

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

BYD ממשיכה להוביל את השוק למרות ירידה במסירות (צילום: ספורט 5)
BYD ממשיכה להוביל את השוק למרות ירידה במסירות|צילום: ספורט 5
כאשר מכונית חדשה נרכשת בסין, היא חייבת לעבור תהליך רישום ביטוח לפני שהיא יכולה לעלות על הכביש והנתונים המובאים כאן מתבססים על הנתונים הללו. חשוב לציין שנתוני "רישום ביטוח" יכולים להיות שונים מנתוני "מסירות" או "מכירות" שמדווחים על ידי יצרניות הרכב עצמן. הסיבות לכך יכולות לכלול:
הגדרות שונות: לעיתים יצרניות רכב מדווחות על "מסירות" שכוללות גם רכבי תצוגה, רכבי מבחן או כלי רכב שהועברו לסוחרים, בעוד שרישום ביטוח משקף רכבים שהגיעו ללקוחות הקצה.
עיכובים: יכולים להיות עיכובים קלים בין מועד המסירה בפועל לבין מועד רישום הביטוח
למרות ההבדלים, נתוני רישום הביטוח השבועיים נחשבים למדד אמין ומעודכן המשקף את פעילות שוק הרכב בסין ומאפשרים לקבל הצצה למגמות שמאפשרות ליצרנים להבין טוב יותר את השוק וגם להגיב מהר יותר.
ריבוי המותגים הסיניים משפיע גם על היצרניות הזרות (צילום: ספורט 5)
ריבוי המותגים הסיניים משפיע גם על היצרניות הזרות|צילום: ספורט 5

המספרים והמגמות (המספרים המצוינים הם מסירות בשבוע בודד) 
BYD ממשיכה להוביל בצורה מובהקת את השוק עם רישום של 54,850 מכוניות המהווה ירידה של 8.3% מהשבוע הקודם אך עלייה של 3.88% בהשוואה לשנה שעברה.

ליפמוטור דווקא הלכה נגד המגמה ורשמה צמיחה של 4.8% מהשבוע הקודם עם 8,800 מסירות (מסירות = רישום בביטוח), וזינוק של 131.58% בהשוואה לאותו שבוע בשנה שעברה. 

עוד ועוד (ועוד ועוד) מותגים סיניים... הממשל הסיני כבר הורה להתכונן (צילום: ספורט 5)
עוד ועוד (ועוד ועוד) מותגים סיניים... הממשל הסיני כבר הורה להתכונן לאיחוד כוחות|צילום: ספורט 5

טסלה סבלה מירידה ניכרת של 33.7% ביחס לשבוע הקודם עם 8,640 מסירות וירידה של 28% ביחס לאותו השבוע בשנה שעברה .

דיפאל רושמת ירידה של 26.8% עם מסירה 3,880 מכוניות אך עליה של 55.2% ביחס לשבוע המקביל בשנה שעברה. 

זיקר מסרה 3,200 יחידות המשקפים ירידה של 22% ביחס לשבוע הקודם וירידה של 23.8% ביחס לשבוע המקביל בשנה שעברה

לי אוטו מסרה 8,270 יחידות, ירידה של 31.1%, ושיאומי חוותה את הירידה החדה ביותר בקרב המותגים הגדולים, כשהיא צנחה ב-44.0% ל-4,370 מסירות אך ביחס לאותו השבוע בשנה שעברה מזנקת ביותר מ- 108% (אז מסרה 2,100 יחידות).

סך הרישומים של קבוצת ניאו, כולל Onvo ו-Firefly, הגיע ל-4,330 יחידות, ירידה של 19.8% מהשבוע הקודם, כאשר המותג הראשי של ניאו רשם 2,630 רכבים.

המספרים של אקספנג, אחד המותגים הפופולאריים בישראל רשם ירידה של 42.6% עם מסירה של 4,190 יחידות בלבד. 

ואחרונה חביבה היא אוואטר שתושק בישראל ב- 23.6 ומסרה 1,740 יחידות המשקפים ירידה של 27.5% ביחס לשבוע הקודם.