

נקפוץ כמה שנים קדימה, ופיג'ו 905 זוכה בשני מרוצי 24 השעות של לה-מאן ב-1992 וב-1993, וב-2009 עם ה-908. היא חוזרת לשחזר את ההצלחה בדקאר עם ה-3008DKR ושלוש ניצחונות רצופים (2016-2018) שניים של פטרהאנסל ואחד בידיו של קרלוס סיינז.
כדי לשמר את המורשת, זכינו כמובן לפגוש באותה 205 GTi, ו-405 עם ה- Mi16 וה-T16, אבל אל תטעו היו גם 604 ו-505 GTI, פיג'ו 309 GTi בהמשך פגשנו את ה-106 (ראלי, S16, XSi ו-GTi), ה-206, ה-306 GTi 6 המשגעת, ה-207 (הפחות מוצלחת. גם במרוצים עצמם) ועם ה-208 מהדור הראשון שהחזירה את החיוך ללא מעט אנשים וצברה קהל מעריצים גם כאן בישראל. כן, הייתה גם 308 GTi בדור הראשון שלה, אבל זו של הדור השני כבר שדרגה משמעותית את היכולות עם מנוע 1.6 ליטר טורבו, 272 כ"ס, גיר 6 הילוכים, דיפרנציאל טורסן מכאני ובלמי ענק של אלקון בקוטר 380 מ"מ וקליפר 4 בוכנות לפנים.
מאז, הדור השני של ה-208 שכח מהמסורת, נשארו עם גרסת GT "בכאילו", גם ה-308 בדור השלישי לא הציגה יורשת ראויה. כל זה עומד להשתנות הכינוי GTi הודבק שוב ל-208, ולצער רבים רק לגרסתה החשמלית. יחידת ההנעה שלה מגיעה היישר מאבארט e600 ומאלפא רומיאו ג'וניור Veloce, שכאמור כולן מבוססות על אותה פלטפורמת CMP שהגיעה מה-208.
למנוע הספק של 280 כ"ס שמאיץ את הסופר-מיני החמימה ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות, כך שהיא גם חזקה 72 כ"ס מהדור הקודם מונע הבנזין וגם מהירה ב-0.8 שניות. נתון המשקל טרם פורסם (הדור הקודם שקל 1,160 ק"ג בלבד, ואילו כבר היום ה-208 החשמלית שוקלת כ-370 ק"ג יותר).
ובכל זאת, כדי להקנות לה גם את התנהגות הכביש הנדרשת, היא מונמכת ב-30 מ"מ, רחבה ב-56 מ" מלפנים וב-27 מ"מ מאחור, על הציר הקדמי ישנו דיפרנציאל טורסן מוגבל החלקה מכאני, בקרת האחיזה ליברלית יותר במצב ספורט, וגם ההגה כויל בהתאם לאופי הספורטיבי. חישוקי "18 מסתירים בלמי אלקון בקוטר 355 מ"מ (380 מ"מ באלפא ובאבארט) עם קליפר 4 בוכנות וצמיגי מישלין פיילוט ספורט קאפ 2 במידה 215/40 אחראיים על הקשר לאספלט.
הסוללה קטנה ומוכרת בקיבולת 54 קוט"ש, שמאפשרת כאן רק 350 ק"מ, ומשום מה בחרו בפיג'ו לצייד את ה-GTI במטען פנימי 7.4 קילוואט ולא ב-11 קילוואט שקיים בהיצע, אך הסוללה הקטנה לא תטריד אתכם בתחום זה שכן טעינה ביתית אורכת רק 4 שעות ו-40 דקות ואילו טעינה מהירה אפשרית בהספק של 100 קילוואט והיא אורכת פחות מחצי שעה (20%-80%). ואם בכל זאת יישאר לכם קצת מיץ בסוללה, תדעו שקיימת גם טכנולוגיית V2L לטעינה והפעלת מכשירי חשמל חיצוניים.
מה עוד ומתי בישראל?
מבחינה עיצובית, יש כאן סבכה קדמית מושחרת עם גימורים אדומים שגם נכנסים אל הפנסים, ספוילר קדמי תחתון עדכני עם כונסי אוויר צרים, דיפיוזר אחורי מוחצן וכן ספוילר בולט יותר ומושחר כמו גם סמלים משוחרים שבאופן מפתיע דווקא על הקורה האחורית החליטו למקם את שם הדגם ולא תגיות GTi כרפרנס ל-205 האייקונית, זאת לעומת החישוקים ה"מחוררים" שדווקא כן קורצים ל-205 GTi.
בתא הנוסעים ישנו גימור דמוי קרבון בדשבורד ובדלתות, הגה מצופה אלקנטרה ועור מחורר עם רקע אדום, תגית GTI בחלקו התחתון ומסגרת אדומה לסמל פיג'ו שבטבור, גם המושבים הספורטיביים מרופדי בד ואלקנטרה משולב עור, דוושות אלומיניום, תאורת האווירה בצבע אדום (ועוד 7 צבעים לבחירה) וגרפיקות ייעודיות בלוח המחוונים ומסך המולטימדיה.
ה-e208 GTi תתחרה באלפין A290 שצפויה להגיע לישראל עוד השנה ולה גרסת GT בהספק של 180 כ"ס, 7.4 שנ' ל-100 קמ"ש או גרסת GTS בהספק של 220 כ"ס, 6.4 שנ' ל-100 קמ"ש. כמו גם במיני קופר JCW החשמלית – 258 כ"ס, 5.9 שנ' ל-100 קמ"ש, ואפשר להזכיר גם אבארט 500e (155 כ"ס, 7.0 שנ' ל-100 קמ"ש). מקבוצת לובינסקי, יבואנית פיג'ו בישראל, נמסר שה-e208 GTi צפויה להגיעה ארצה בסוף השנה הנוכחית.
לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו לאלפי החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!