קוסמוי הוא אחד מהאיים המפורסמים ביותר בתאילנד, ובשנים הקרובות הוא יהפוך לאפילו פופולרי יותר עם הרבה יותר תיירים. הרשויות המקומיות מתכוונות לבנות באי נמל גדול לאוניות קרוזים שיורידו כל אחת אלפי מבקרים ביום בקוסמוי, שבלאו הכי מופיע ברשימת היעדים שלא כדאי לבקר בהם בשל העומס העצום, האשפה ובעיות אחרות.

תאילנד מתכננת לפתוח את הטרמינל החדש בקוסמוי בשנת 2032 והעבודות אמורות להתחיל ב-2029, לפי ה-Bangkok Post, תוך ציטוט של הצהרת ממשלת תאילנד. מטרות פרויקט הבנייה הן להגביר את התיירות ובכך את הכלכלה, ו"לתמוך בתנועת השיט הבין-לאומית הגוברת". העיתון ציטט את דובר הממשלה התאילנדית שאמר כי הממשלה נחושה גם "לשפר את התשתיות באזור הדרום ולהבטיח ניהול משאבים טוב יותר". הדוח קובע כי המטרה הסופית היא לבסס את קוסמוי כיעד שייט בין-לאומי מוביל, ולמרות שהפלגות לקוסמוי אפשריות כרגע, אוניות עוגנת במרחק מהאי ולא ממש על חופיו.

קוסמוי תאילנד חוף אנשים (צילום: Lauren DeCicca, getty images)
אלפי אנשים צפויים לבקר באי בכל יום נתון. קוסמוי, תאילנד|צילום: Lauren DeCicca, getty images

קיימות והגנה על הסביבה הם שני נושאים שמקבלים מעט הסבר בקשר למסוף החדש. עם זאת, הפרויקט החדש יהיה יותר מזיק מאשר מועיל לשניהם, כשהתוכנית היא לקבל בו זמנית שתי ספינות קרוז גדולות. המשמעות היא עד 2,500 ו-4,000 נוסעים לכל ספינה, עם כ-120 אוניות שיעגנו באי בכל שנה, הרבה תנועה לאי בגודל 228.7 קמ"ר. לכך מתווספות ההשפעות הסביבתיות על קוסמוי והאזור כולו, הנגרמות על ידי אותם תיירי קרוזים, אך בעיקר על ידי הספינות עצמן.

קוסמוי (צילום:  pitsch22, shutterstock)
המקומיים ייצטרכו לעזוב את הבתים לטובת הטרמינל החדש. קוסמוי|צילום: pitsch22, shutterstock

סוגיה נוספת המתוארת בדוח היא הפקעת הקרקע מתאילנדים המתגוררים באזור שבו אמור להיבנות הטרמינל החדש. לפי הדיווחים, רוב המקומיים תומכים בהעברה של המסוף למקום אחר, אך הרשויות ממשיכות בתוכנית ואומרות כי התושבים שייפגעו יקבלו פיצוי על הקרקע שתופקע, נכתב בדוח. גובה הפיצוי נותר פתוח, וכך גם השאלה מה יעלה בגורלו של מי שלא רוצה לעבור למקום אחר.