ההתרסקות הקטלנית היום של מטוס הדרימליינר 787 (התרסקות ראשונה של מטוס מדגם זה) בהודו, שגבתה את חייהם של לפחות 242 נוסעים, מצטרפת ללא מעט מחדלים שפוקדים את חברת בואינג האמריקאית בשנים האחרונות.

המקרה החמור הראשון היה באוקטובר 2018, כש מטוס בואינג 737 MAX-8 של חברת Lion Air התרסק זמן קצר לאחר ההמראה מג'קרטה שבאינדונזיה, והותיר 189 הרוגים.

לאחר מכן, ב-10 במרץ 2019, מטוס בואינג 737 MAX חדש של חברת הדגל האתיופית אתיופיאן איירליינס התרסק זמן קצר לאחר ההמראה בבירה אדיס אבבה באתיופיה וכתוצאה מכך נהרגו 157 בני אדם.

שני האירועים הללו גרמו לכך שדגם המטוס 737-MAX הושבת לכ-20 חודשים. לאחר מכן החברות החזירו אותו לפעילות, אך החקירות השונות סביב מה שקורה מאחורי הקלעים בבואינג לא הפסיקו עד היום. 

בתוך כך, בחודש ינואר 2024 דלת מטוס של חברת אלסקה איירליינס נתלשה ממקומה במהלך הטיסה. האירוע החמור הוביל לכדור שלג שבמהלכו הודיע מנהל התעופה הפדרלי של ארה"ב (FAAׂ) על בדיקה נרחבת של כל מטוסי בואינג 737 MAX-9, שבו היתה התקלה, ופתח מחדש בחקירה מעמיקה לגבי הנסיבות ואף דרש להשבית את הדגם הספציפי מפעילות.

לא מעט תחקירים בנוגע לבעיות חמורות בחברת בואינג צצו כאמור מאז אותם האירועים. ה-FAA אף הוציא הודעות גינוי שעוסקת בליקויים בחטיבת המטוסים המסחריים בה נכתב כי "אין דרך עקבית לעובדים לדווח על פגמים". ישנן גם עדויות שלדיווח על בעיות במטוסים עשויות להיות השפעות שליליות על העובדים ועל המשך העסקתם בחברה. כלומר, עובדי תחזוקה של מטוסי בואינג עלולים לאתר בעיה במטוס אך לא לדווח עליה מחשש שיפוטרו ובכך מעמידים את הנוסעים וחברי הצוות בסכנות כמעט יומיומיות.

"בואינג כבר לא יכולה לצאת מהבור של התדמית שלה", אומר עיתונאי התעופה האמריקני הוותיק פטריק הובר.