mako
פרסומת

הנתונים נחשפים: איך ואיפה הישראלים גולשים

כמה מהישראלים גולשים באינטרנט וכמה מתוכם הם חרדים, ערבים ובני נוער? מאיזה מכשיר נייד הישראלים מעדיפים לגלוש ברשת ומהו הדפדפן הפופולרי ביותר בארץ? כל התשובות

שי רינגל
פורסם:
מסך מגע
צילום: istockphoto
הקישור הועתק

ועדת המדרוג למדידת שיעורי הגלישה באינטרנט פרסמה סקר שנתי על הרגלי הגלישה של הישראלים. הסקר שנערך במהלך החודשים האחרונים, חושף כמה נתונים מעניינים.  

מהסקר עולה כי 5.2 מיליון ישראלים שהם 77 אחוז מהאוכלוסייה גולשים ברשת האינטרנט. גברים ונשים גולשים באופן שווה, עם פער של פחות מ-5 אחוזים ביניהם לטובת הגברים. רובם של הגולשים הם תלמידי תיכון ו-97 אחוזים מהם גולשים לפחות פעם אחת בשבוע, יותר מכל חתך אוכלוסייה אחר. מבני ה-65 ומעלה גולשים רק 45.7 אחוז.

כמה גולשים מהסמארטפונים?

מכשירים (ועדת המדרוג למדידת הגלישה באינטרנט)
גלישה במובייל (ועדת המדרוג למדידת הגלישה באינטרנט)

הצעירים מובילים את הרגלי הגלישה, גם בטלפונים הניידים, עם נתון של 69.9 אחוז. לא פחות מ-18 אחוז העידו כי הם גולשים מטאבלט, והנתון הזה צפוי רק לעלות.

האייפון והאייפד מככבים כאמצעי הגלישה במובייל. עם 33.2% לאייפון, 37.8% לאייפד 7.86% לגלקסי S2 בלבד ועוד 4.02% לגלקסי S.

גם החרדים גולשים

מע' הפעלה (ועדת המדרוג למדידת הגלישה באינטרנט)
מערכות הפעלה (ועדת המדרוג למדידת הגלישה באינטרנט)

הישראלים גולשים בעיקר באתרי חדשות
ולאן הגולש הישראלי גולש הכי הרבה? לאתרי חדשות. 2.25 מיליון גולשים בודקים את אתרי החדשות באופן יומיומי. אתרי הבידור הם הקטגוריה השנייה המושכת את קהל הגולשים, עם 2.1 מיליון גולשים מידי יום. קטגוריות הלוחות לפרסום ומכירה מגיעה למקום השלישי עם 1.8 מיליון גולשים מידי יום.

הדפדפנים החביבים על הישראלים

דפדפנים (ועדת המדרוג למדידת הגלישה באינטרנט)
דפדפנים (ועדת המדרוג למדידת הגלישה באינטרנט)

פרסומת

מבחינת מערכת ההפעלה כאן יש רוב מוחץ של ווינדוס 7 של מיקרוסופט עם 53.7% מהגולשים, מיד אחרי שוב התוכנה של מיקרוסופט, ווינדוס XP  עם 27.4%.

רואים גם טלוויזיה?
הנתון היותר מעניין בסקר הוא בבחינת הרשת כאמצעי מדיה ובידור. 4 מיליון גולשים באופן יומיומי ברשת, מתוכם רק 3.3 מיליון נחשפים בנוסף לאמצעי מדיה נוספים כגון טלוויזיה או רדיו באופן יומיומי. מה שאומר שיותר ויותר אנשים מחליפים את הרשת כספקית המדיה המרכזית שלהם. 1.6 מיליון אמרו כי הם צופים בטלוויזיה לעתים נדירות או בכלל לא. 2.6 מיליון העידו אותו דבר לגבי עיתון.                                

גילאי ה-18 עד 24 אימצו במיוחד את האינטרנט על פני הטלוויזיה. 600 אלף גלשו באינטרנט מידי יום, לעומת 280 אלף שצפו בטלוויזיה מידי יום.