mako
פרסומת

אופס: האם צוקרברג כבר חשף את הניוזפיד החדש?

תמונות גדולות יותר, מדיה עשירה יותר ו-וידאו: זה השינוי שיעבור פיד החדשות של פייסבוק; כך על פי ראיון של המנכ"ל, מארק צוקרברג בינואר האחרון

שי רינגל
פורסם:
מארק צוקרברג, ועידת המפתחים F8
צילום: אימג'בנק/GettyImages
הקישור הועתק
מארק צוקרברג, ועידת המפתחים F8
הגולשים וגם המפרסמים אוהבים תמונות גדולות ומדיה עשירה. צוקרברג בוועידת F8 | צילום: אימג'בנק/GettyImages

ביום חמישי הקרוב תחשוף פייסבוק את העיצוב החדש של ניוזפיד - כך היא הודיעה במהלך סוף השבוע, כששלחה הזמנה רשמית למסיבת עיתונאים תחת הכותרת: "בואו לראות את הניוז פיד החדש" .

הניוזפיד, עמוד העדכונים הראשי של פייסבוק יקבל שיפוץ, וככל הנראה די רציני. ההשערה של האתר טקראנץ' היא שהשינוי יעבור רק באפליקציית האתר בטלפונים הסלולריים, אבל באתר ביזנס אינסיידר כבר מפרסמים רעיון חלופי, ויש להם אפילו "הוכחות" שמבססות אותו.   

באתר מזכירים שיחת ועידה של מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק, עם הוול סטריט ג'ורנל שהתרחשה בינואר האחרון. באותה שיחה צוקרברג, בין היתר דיבר על העתיד של החברה והאתר, ועל הצד הכלכלי שלו.

צוקרברג ציין שהפרסומות משתפרות ושהשיפור הזה נובע מהיכולת של פייסבוק להתמודד עם צורות מדיה שונות. אחר כך הוא פירט יותר והסביר שהרשת החברתית תציג "תמונות גדולות יותר, מדיה עשירה יותר וגם וידיאו".

"המפרסמים רוצים תוכן עשיר מאוד כמו תמונות גדולות או וידאו, ואנחנו לא סיפקנו את זה עד היום, מסיבות היסטוריות", כך אמר צוקרברג באותה שיחה שהגיעה לביזנס אינסיידר.

"אבל כל מה שעשינו בשנה החולפת, כפי שאתם יכולים לראות, הוא ליצור פיד חדשות אורגני שהאנשים ישתמשו בו. תמונות גדולות יותר, מדיה עשירה יותר, אני מאמין שאנחנו נמשיך בכיוון הזה. אני מאמין שאינסטגרם הפכה להצלחה כל כך גדולה בדיוק בגלל הסיבות האלה. אינסטגרם מאוד מרשימה, אפילו על מסך קטן, זה מוצר תמונות נהדר. כשיש לכם את כל הגורמים האלה בפיד החדשות, זה מאפשר להשתמש בהם גם לפרסום...כך בעתיד נוכל לספק פרסומות הרבה יותר אטרקטיביות, ברגע שהתכנים העשירים האלה כבר יהיו קיימים במערכת".

מה שצוקרברג ניסה להגיד בדרכו המאוד מפותלת, הוא שהגולשים אוהבים תמונות גדולות, מדיה עשירה והרבה וידאו. עוד הוא הסביר שגם המפרסמים אוהבים להעניק לגולשים פרסומות שכוללות את אלה.
מסיבות היסטוריות כאלה ואחרות, עד היום פייסבוק לא כללה את צורות התכנים האלה, ועכשיו זה עומד להשתנות. מה שיופיע בניוזפיד החדש אלה אותם תכנים עשירים, שירגילו את הגולש לפרסומות שיגיעו בהקדם בצורות אלה בדיוק.