גוגל ממשיכה להסתבך, לאחר שבית המשפט בארצות הברית קבע אתמול כי לחברה יש מונופול לא חוקי בשני שווקים של טכנולוגיה שעוסקת בפרסומות מקוונות. עם זאת, הצעדים נגד החברה לא ייושמו באופן מיידי, שכן גוגל צפויה לערער על ההחלטה.

השופטת, ליאוני ברינקמה, פסקה כי גוגל אחראית ל"רכישה ושימור של כוח מונופולי בכוונה" בשווקים של שרתי פרסומות של בעלי אתרים, ובשוק של בורסות פרסומות בין קונים למוכרים.

בניין גוגל (צילום: Michael Vi, shutterstock)
בניין גוגל|צילום: Michael Vi, shutterstock

בחודש שעבר החל משרד המשפטים האמריקאי להגביר את מאמציו לפרק את גוגל, ומהווה מכה לתקוותיה של תעשיית הביג-טק כי המדיניות נגד מונופולים של הנשיא דונלד טראמפ תהיה פחות אגרסיבית מזו של קודמו ג'ו ביידן, כך על פי דיווח של הוושינגטון פוסט.

משרד המשפטים חזר על הצעתו מנובמבר לחייב את גוגל למכור את דפדפן "כרום", בעקבות פסיקת שופט פדרלי מאוגוסט שקבעה כי החברה היא מונופול בלתי חוקי. הממשלה גם שמרה על הצעתה לאסור על גוגל לשלם לחברות אחרות, כדי להבטיח את העדפת מנוע החיפוש שלה באפליקציות ובמכשירים שלהן, כפי ששילמה מיליארדים לאפל.

לי-אן מולהולנד, סגנית נשיא לענייני רגולציה ב-Google: "זכינו בחצי מהתיק הזה ונערער על החצי השני. בית המשפט קבע שכלי הפרסום שלנו, והרכישות שביצענו, כמו DoubleClick, לא פוגעים בתחרות. אנחנו חולקים על החלטת בית המשפט בנוגע לכלי ההפצה שלנו. למפיצים יש אפשרויות רבות והם בוחרים ב-Google בגלל שהכלים שלנו פשוטים, משתלמים ויעילים".