אחרי 20 שנות פעילות, חיל האוויר סוגר את ה"טייסת האדומה", היחידה האווירית של החיל שמדמה אויב בתרגילים. כך נודע ל-mako. ההחלטה התקבלה כחלק מצעדי התייעלות שמוביל מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, ההבנה שבשנים הבאות החיל הולך להתעצמות מאוד משמעותית, שבמסגרת כל המשאבים מכוונים למלחמה, ולהיערכות למשימות עתידיות.
ההבנה היא שצריך למשימות מבצעיות את כל כלי הטייס והטייסים, כחלק מהקשב למשימות הצפויות שנים קדימה. בנוסף לזה, חיל האוויר הולך למקומות יותר מתקדמים של אימונים וחשיבה בתחום.
טייסת 115 שיושבת בבסיס עובדה, נחשבת ייחודית בחיל, כטייסת האימונים ו"ביום אויב" היחידה בחיל האוויר. היחידה נפתחה כטייסת "אדומה" בשנת 2005 בהחלטה של מי שהיה אז מפקד חיל האוויר, האלוף במיל' אליעזר שקדי, הפעילה מטוסי קרב מסוג F-16A "נץ", מסוקי קרב מסוג קוברה והיו לה, כמרכז האימון ומוקד הידע על האויב, גם מערכות נ"מ, כאשר כל תורת הלחימה שלה הייתה מבוססת על זו של האויבים.

אנשי היחידה טסו באימונים "נגד" טייסות ויחידות של חיל האוויר, כדי לאמן אותם וגם כדי להכין אותם למבצעים מתוכננים. הטייסת אף אימנה בעבר חילות אוויר ויחידות של נאט"ו, כולל יחידות אוויריות לפני שנשלחו לאפגניסטן, במסגרת המלחמה שהייתה שם.
הטייסים של 115 טסו עם דרגות וסמלי אויב על רקע אדום, ולכל אחד מהם גם היה שם ערבי. כל תורת הלחימה שלהם הייתה מבוססת על התו"ל הרוסי ושל מדינות ערב. מראה שיעלם מהנוף, כדי להסתכל קדימה למשימות ולמטרות החדשות של חיל האוויר בכל המזרח התיכון.
בעקבות התחקירים שנעשו בחיל האוויר ועבודת מטה על בסיס הלקחים, יחד עם ההבנה שהחיל הולך לכמה שנים בהן יידרש כל כלי טיס וטייס, התקבלה ההחלטה לסגור את טייסת 115, המוכרת גם בשם "הדרקון המעופף".

בראיה קדימה, חיל האוויר הולך למקומות יותר מתקדמים של אימונים וחשיבה, כולל בסימולטורים, כשגם ההבנה היא שהאיומים משתנים ותחום קרבות האוויר-אוויר למשל, שגם ככה מתורגל בטייסות ובין הטייסות, פחות משמעותי. מה שנדרש הוא יותר תרגול של טיסה באזורים מאוימים, יירוט כטב"מים, תקיפות מורכבות ועוד.
חיל האוויר ימשיך לדמות באימונים שלו "מטוסים אדומים", כלומר הגדרה של דימוי אויב, אבל לא במסגרת של טייסת אורגנית. בנוסף יש לציין שחלק מאנשי הטייסת יעברו למחלקת אימונים של חיל האוויר, שם הם ימשיכו לעבוד על התחום. בראייה ארוכת טווח, חיל האוויר מגבש בימים אלה ממש מערך אימונים וחשיבה שיתבסס על גיחות של כלי הטיס, סימולטורים ומערכות טכנולוגיות.
הכיוון של חיל האוויר מאוד ברור, ברובו אסור לפרסום, אבל ההבנה היא שהקשב של מפקד חיל האוויר, אנשי צוות האוויר וכלי הטיס נבנים למשהו גדול יותר, מערכתי ומותאם לאיומים של היום ומה שצופים קדימה. התייעלות תוך מימוש הפקת הלקחים.
טייסת 115 נחשבה לאחת מהוותיקות בחיל האוויר. היא נפתחה כטייסת קרב עם התמחות בצילום עם מטוסי מטאור ומוסקיטו באמצע שנות ה-50 אבל נסגרה זמן קצר לאחר מכן, ב-1960.
ב-1969 הטייסת נפתחה מחדש, אחרי שישראל קיבלה את מטוסי הקרב הראשונים שלה מארה"ב, A-4H "סקייהוק". הטייסת פעלה במלחמת ההתשה וביצעה בעיקר משימות סיוע קרוב ותקיפות במצרים, במהלך מלחמת יום כיפור. בשנות ה-90 היא נסגרה שוב וכאמור, ב-2005 נפתחה כטייסת ביום אויב. תחילה עם מטוסי F-16A ואחרי שאלה יצאו מהשירות עם מטוסי F-16C "ברק".