חברות התעופה הטורקיות טורקיש איירליינס ופגסוס יחד עם חברת וירג'ין אטלנטיק הבריטית הודיעו על הפסקת פעילותן בנתב"ג, ולא צפויות לחזור להפעיל טיסות ישירות לישראל. במהלך המלחמה ביקשה טורקיש איירליינס לשמור את הסלוטים בנתב"ג, אך כעת היא ופגסוס הודיעו כי הן לא מתכננות לממש אותם. סלוטים, או חלונות זמן המוקצים לטיסות בהמראות ובנחיתות, הם חלק מרכזי בתיאום הטיסות ובשימור פעילות החברות בנמל התעופה, וכעת אלו יועברו לחברות תעופה אחרות.
גם החלטתה של "וירג'ין אטלנטיק" לסיים את פעילותה בין לונדון לתל אביב מהווה אבן דרך משמעותית, במיוחד בשל העובדה כי המנכ"ל הישראלי שלה, שי ווייס, הודיע בימים האחרונים על קו חדש לערב הסעודית. כאמור, החברה הודיעה כי לא תחזור להפעיל את קו הטיסות הישירות מנמל התעופה הית'רו בלונדון לתל אביב, ובכך תסיים את פעילותה הישירה בישראל. "אף על פי שלא נמשיך להפעיל טיסות עצמאיות בקו זה, אנו מחויבים להמשיך ולשרת את לקוחותינו בטיסות דרך שותפות הקוד-שייר שלנו עם חברת אל על", אומר דובר מטעם החברה. השותפות הזו תאפשר חיבור בין שתי המדינות, אך לא טיסות ישירות של וירג'ין אטלנטיק.

"הצעד של חברות התעופה עשוי להוביל לתחרות גוברת מצד חברות תעופה אחרות שיבקשו לנצל את הסלוטים הפנויים", אומר וקסמן. "אפשרויות חלופיות לתיירים ולחברות התעופה כוללות קווים נוספים דרך מדינות המפרץ, קפריסין ויוון, שיכולות להוות תחליף מצוין בשוק הטיסות הבינלאומיות מישראל".